استفاده از لیزر برای پیشگیری از بروز زخم‌ها

​ دبیر علمی قسمت بالینی دومین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت، گفت: خوشبختانه در حال حاضر از لیزرها برای درمان و همچنین پیشگیری از بروز زخم‌ها استفاده می‌شود که این یکی از دستاوردهای بزرگ این حوزه است.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، پروین منصوری دبیر علمی قسمت بالینی دومین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت در نشست خبری این کنگره، اظهار داشت: در حال حاضر زخم‌ها یکی از اصلی‌ترین مشکلات دنیای امروز هستند به طوری که در کشورهای بزرگ تعداد بیمارانی که درگیر زخم هستند بیش از افراد مبتلا به سرطان است.

وی افزود: درمان زخم‌ها هزینه زیادی برای بخش سلامت کشورهای مختلف ایجاد می‌کند به همین دلیل متخصصین به این فکر افتادند تا راهکارهای نوین درمانی برای درمان این بیماران پیدا کند و در حال حاضر کارهای جدیدی از نظر تشخیص و درمان در دنیا در حال انجام است.

دبیر علمی قسمت بالینی دومین کنگره بین‌المللی زخم و ترمیم بافت، افزود: یکی از مشکلاتی که برای ترمیم زخم وجود دارد برداشتن بافت از قسمت دهنده بدن است به طوری که معمولاً برای ترمیم زخم‌ها از ناحیه ران بافت برداشته می‌شود و به قسمت آسیب‌دیده تزریق می‌شود.

منصوری توضیح داد: در حال حاضر با استفاده از دستگاه‌های جدید به صورت سوزنی از بافت دهنده برداشت انجام می‌شود و به بافت گیرنده منتقل می‌شود. این روش برای بیمارانی که دچار مشکلات سوختگی هستند کاربرد بسیاری دارد به طوری که بافت قسمت دهنده بعد از مدتی ترمیم می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر لیزرهای جدید برای درمان زخم‌ها و همچنین پیشگیری از زخم‌ها به کار می‌رود که این یکی از دستاوردهای بزرگ این حوزه است.

منصوری در پایان با بیان اینکه دیابت یکی از علل اصلی ایجاد زخم است، گفت: افزایش سن و عدم رعایت نکات بهداشتی از نکاتی هستند که باعث ابتلای افراد به دیابت و ایجاد زخم می‌شود. همچنین زخم‌های ناشی از تداخلات درمانی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

701

کد خبر: 849596

وب گردی

وب گردی