انتخاب "غلامی" نشان دهنده شایسته سالاری در دولت است

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: انتخاب گزینه پیشنهادی رئیس جمهوری برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نشان دهنده اهتمام دولت به امر شایسته سالاری است چرا که این فرد از بین رئیسان دانشگاه های کشور انتخاب شده و آشنا به مسائل آموزش عالی است.

به گزارش ایسکانیوز، سیداحمد معتمدی با اشاره به معرفی منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: غلامی از رئیسان دانشگاه های قدیمی کشور بوده و از مدیران بدنه آموزش عالی به شمار می رود و بر همین اساس با مشکلات این حوزه آشنا است.
وی گفت: این آشنایی با مسائل و مشکلات دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور مزیت بسیار مطلوبی به شمار می رود و بر همین اساس معتقدم وی فردی مناسب برای تصدی کرسی وزارت علوم در دولت دوازدهم است.
رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: این انتخاب بار دیگر امر شایسته سالاری را در دولت نشان داد چرا که برای تصدی کرسی وزارت علوم، نیروهای مناسب و حرفه ای زیادی هستند که قاعدتا باید از بین رئیسان دانشگاه ها انتخاب می شد و از جمله آنها منصور غلامی بود.
وی با ابراز امیدواری برای بازگشت اقتدار مجدد وزارت علوم در دولت دوازدهم، گفت: اگر همچنان آموزش عالی تکه تکه شده باشد و بخش های مختلف در مراکز سیاستگذاری و برنامه ریزی حضور داشته باشند به طور حتم به نفع کشور نخواهد بود.
معتمدی در گفتگو با ایرنا تصریح کرد: یکپارچگی در سیاست ها، برنامه ریزی و اجرا به معنای نفی استقلال دانشگاه ها نیست بلکه اتفاقا در اصل، سبب استقلال هر چه بیشتر مراکز علمی کشور همچون دانشگاه های دیگر کشورها می شود اما باید در یک چارچوب بندی و سیاست کلان گام برداریم تا کشور دچار لطمه و آسیب نشود.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از 4.5 میلیون دانشجو در کشور داریم اما سوال اینجاست که به چه میزان این افراد در راستای نیازهای کشور حرکت می کنند، بنابراین وزارت علوم باید سیاستی واحد و یکپارچه داشته باشد تا از هدررفت منابع انسانی کشور جلوگیری کند.
منصور غلامی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1332 در شهر همدان در خانواده ای مذهبی و متدین متولد شد، مدرک کارشناسی خود را در سال 1355 در رشته ترویج و آموزش کشاورزی از مدرسه عالی کشاورزی همدان گرفت و از سال 1359 تا 1360 عضو جهاد سازندگی همدان و مسئول اردوگاه روستایی بود.
وی همچنین از سال 1360 تا 1362 سرپرست دانشکده کشاورزی شهرکرد وابسته به دانشگاه اصفهان و عضو جهاد دانشگاهی اصفهان بود.
غلامی در سال 1364 مدرک کارشناسی ارشد خود را در رشته علوم باغبانی از دانشگاه تربیت مدرس گرفت و از همان سال تا 1367 ریاست دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌ دار بود.
وی پس از آن به مدت دو سال معاونت اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا را بر عهده داشت و بعد از آن مجددا به مدت یک سال رئیس دانشکده کشاورزی دانشگاه بوعلی سینا شد.
غلامی در سال 1370 برای تحصیل در مقطع دکتری به دانشگاه آدلاید استرالیا رفت و سال 1374 در مقطع دکتری رشته علوم باغبانی از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد و به ایران بازگشت.
وی پس از بازگشت به ایران مجددا به مدت یک سال معاون اداری و مالی دانشگاه بوعلی سینا شد و پس از آن ریاست دانشگاه بوعلی سینا را عهده‌دار بود.
غلامی اکنون نیز رئیس دانشگاه بوعلی سینا است.

کد خبر: 849608

وب گردی

وب گردی