ارتباط با جامعه برای دانشگاه تهران یک اولویت حیاتی است

جشن نودانشجویان پردیس البرز دانشگاه تهران صبح امروز با حضور دانشجویان جدیدالورود این پردیس، دکتر حسینی، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه، دکتر نوربخش، رئیس پردیس البرز، هیئت رئیسه این پردیس و جمع کثیری از استادان و کارکنان دانشگاه تهران در محل تالار علامه امینی کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه تهران برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر مجید سرسنگی، معاون فرهنگی دانشگاه تهران در این مراسم به ایراد سخن پرداخت و ضمن قدردانی از برگزاری این جشن باشکوه، ورود دانشجویان جدید این پردیس را به دانشگاه تهران گرامی داشت و گفت: حضور در دانشگاه تهران قطعا اتفاق مهمی است که زندگی و آینده شما را با آثار مثبت فراوانی همراه خواهد ساخت لذا قدر این لحضات و این سال‌ها را بدانید و حداکثر تلاش خود را برای دستیابی به موفقیت‌های علمی به کار گیرید.

معاون فرهنگی دانشگاه تغییر نگاه نسبت به دانشگاه را در عصر حاضر مورد تاکید قرار داد و افزود: امروزه دیگر، دانشگاه‌ها فقط به دنبال کار علمی در درون دانشگاه نیستند. انتقادی که قبلا به دانشگاه‌ها وارد بود این بود که تنها به حل مشکلات خود توجه دارند و مشکلات جامعه را مورد نظر قرار نمی‌دهند. امروزه نگاه به کارکرد دانشگاه تغییر یافته است. ارتباط دانشگاه با جامعه تبدیل به یک اصل غیر قابل انکار شده و دانشگاه‌ها تلاش می‌کنند این ارتباط را هرچه قوی‌تر به نمایش بگذارند.

سرسنگی همچنین ارتباط با جامعه را در دانشگاه تهران یک اولویت حیاتی خواند و افزود: دانشگاه تهران می‌کوشد ضمن برقراری رابطه‌ای عمیق و معنادار با جامعه، حل مشکلات اجتماعی را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهد کما این‌که در برنامه سوم توسعه دانشگاه، بحث ترویج مسئولیت‌پذیری اجتماعی به عنوان یکی از محورهای سه‌گانه این برنامه مورد توجه قرار گرفته است.

این استاد دانشگاه تهران، دانشجویان حاضر در مراسم را به انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی تشویق کرد و گفت: فرق دانشگاه با یک آموزشگاه در فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی آن است. این فعالیت‌ها باعث می‌شود دانشجویان بیشتر و بهتر برای ورود به جامعه و ایفای نقش‌های مهم اجتماعی آمادگی پیدا کنند. دانشگاه تهران این افتخار را دارد که در کنار این‌که بزرگ‌ترین و معتبرترین مرکز آموزشی و پژوهشی کشور است، بیشترین نقش را در تربیت فرهنگی و اجتماعی دانشجویان داشته باشد.

در این جشن همچنین دکتر حسینی، معاون آموزشی دانشگاه، دکتر افروغ استاد دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه و دکتر نوربخش رئیس پردیس البرز به سخنرانی پرداختند.

این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایایی به رتبه‌های برتر پذیرفته شده در رشته‌های مختلف پردیس البرز به پایان رسید.

کد خبر: 849615

وب گردی

وب گردی