توضیح نماینده سمنان درباره جنجال در یادواره شهید حججی / نگفتم آمریکایی و داعشی هستید!

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در توضیح اعتراض خود در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهید محسن حججی، اظهار داشت: این که می گویند بنده گفتم «شما آمریکایی هستید» یا «شما داعشی هستید» دروغ است.

احمد همتی نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در گفت وگو با خبرنگار سرویس دانشگاه خبرگزاری ایسکانیوز در توضیح حواشی مراسم شهدای مدافع حرم دانشگاه سمنان، گفت: در مراسم های بزرگداشت شهدا نباید به ارکان نظام جمهوری اسلامی توهین شود و سخنران نباید درباره مسائلی که تخصص ندارد، صحبت کند.

وی با بیان اینکه این چندمین مراسم بود که محتوای برنامه ها علیه ارکان اصلی نظام سوق داده می شوند، افزود: متاسفانه صحبت های برخی سخنرانان و محتوای برنامه های اجرایی همه علیه ارکان اصلی نظام، دولت و مجلس شورای اسلامی بود.

همتی نتیجه و خروجی این چنین برنامه هایی را القای ناامیدی در جامعه دانست و گفت: این مراسم ها اینگونه القا می کنند که ارکان اصلی نظام دست آمریکا، انگلیس و اسرائیل است و انقلاب ما 40 سال خواب بوده است.

وی افزود: این برنامه ها با این محتوا جز القای یاس و ناامیدی در جامعه خروجی دیگری ندارد و اگر مردم این حرف ها را باور کنند، از انقلاب و نظام نا امید می شوند.

نماینده مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی در توضیح اعتراض خود در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم با حضور خانواده شهید محسن حججی، اظهار داشت: این که می گویند بنده گفتم «شما آمریکایی هستید» یا «شما داعشی هستید» دروغ است.

وی افزود: وقتی از مجریان اینگونه مراسم ها می خواهیم زمان بدهند تا در برابر توهین های وارده توضیح دهیم، زمان نمی دهند و اینگونه برخوردها اگر در جلسات مختلف تکرار شود، حیثیت نظام را زیر سوال می برد.

همتی ادامه داد: در این مراسم بنده ایستادم و گفتم این مجلسی که به آن توهین می کنید بیش از پنجاه درصد متعلق به خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان هستند. چرا توهین می کنید و می گویید انقلابی نیستند و یک شیرمرد در آن ها نیست؟ بنده گفتم این حرف ها باعث تفرقه است و همان حرفی است که آمریکا می زند. خوشبختانه دوربین ها ثبت کرده اند و این فیلم هایی هم که منتشر شده اصل صحبت را منتشر نکرده و زیرنویس گذاشته اند که آن هم دروغ است.

وی از حمایت نمایندگان مجلس برای مهار برگزاری این چنین مراسم هایی گفت: امروز با طیف های مختلف در مجلس در این باره صحبت کردم و بدون استثناء همه موافق این بودند که اینها باید مهار شوند و ما از طریق مجلس این را پیگیری خواهیم کرد.

احمد همتی افزود: وزارت بهداشت افتخار انقلاب و نظام است. امید به زندگی را 18 تا 20 سال نسبت به قبل از انقلاب افزایش داده است، این ها را باید بگوییم. چرا می گوییم وزارت بهداشت طرح های هنری کسینجر را اجرا می کنند؟

نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه گفت: همه ما باید در خط شهدا و رهبری به دور از افراط و تفریط راه انقلاب را ادامه دهیم، چرا که تنها راه رسیدن به عزت و عظمت کشور پرهیز از افراط و تفریط است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه سمنان در گفت وگو با تسنیم درباره واکنش تند نماینده سمنان در یادواره شهدای مدافع حرم گفته بود: دوشنبه 24 مهر مراسم یادواره شهدای مدافع حرم سمنان و همچنین شهید محسن حججی با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در تالار امیرکبیر دانشگاه برگزار شد. در این مراسم از نماینده سمنان در مجلس شورای اسلامی دعوت شده بود تا در مراسم حضور بیابد. در اواسط برنامه مجری مراسم اشعاری در مدح شهدای مدافع حرم قرائت کرد که تنها در یک بیت آن تعریضی به ماجرای سلفی نمایندگان با موگرینی صورت گرفت. در این هنگام نماینده سمنان از جا بلند شد و با سر دادن شعار "الله‌اکبر" گفت که برگزارکنندگان مراسم از آمریکا و داعش بدترند و ما در حال سوءاستفاده از شهدا هستیم. پس از ترک سالن توسط این نماینده مجلس، بیرون سالن برخی دانشجویان به این رفتار او اعتراض کردند که باز هم نماینده سمنان شروع به توهین به دانشجویان کرد.

کد خبر: 849660

وب گردی

وب گردی