سرانه فرهنگی دانشجویان علوم پزشکی افزایش یابد

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و هیأت همراه از دانشگاه علوم پزشکی کرمان بازدید کردند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت بهداشت، دکتر محمدرضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به همراه روسای و کارشناسان این معاونت امروز به منظور بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کرمان وارد این دانشگاه شدند و پس از ادای احترام به شهدای دانشگاه، در جلسه کارکنان این معاونت حضور یافتند.

در این جلسه دکتر محسن بارونی معاون فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه به ارائه گزارشی از عملکرد این معاونت پرداخت و آماری از روند رو به افزایش بودجه ارائه داد.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان ضمن تشریح عملکرد یک ساله دانشگاه گفت: طی ۴ سال گذشته از سال ۹۳ تاکنون بودجه این معاونت در دانشگاه روند افزایشی داشته است به طوری که در سال ۹۳ بودجه معاونت بالغ بر ۷ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۶ به بیش از ۱۱ میلیارد تومان رسیده است.

بارونی به تحلیل بودجه و هزینه کرد معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ۴ سال گذشته پرداخت وگفت: سرانه دانشجویی و فرهنگی برای هر دانشجو در سال ۹۳ یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان بود اما در سال ۹۶ این رقم به یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان افزایش یافته است.

وی با اشاره به اینکه سرانه دانشجویی دانشگاه ما به حد استانداردهای لازم رسیده است، خاطرنشان کرد: با وجود رضایت در بحث سرانه دانشجویی دانشگاه که در حد مطلوبی است اما باید در راستای افزایش سرانه فرهنگی اقدامات لازم صورت گیرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمان در خصوص سرانه دانشجویی این دانشگاه گفت: پیش بینی می کنیم تا پایان سال سرانه دانشجویی دانشجویان ما به بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برسد اما در بحث فرهنگی می‌طلبد گام‌های مضاعفی برداشته شود چرا که بحث فرهنگی در این دانشگاه مغفول مانده است. ضمن اینکه سرانه فرهنگی استاندارد دانشجویان ما در حال حاضر حدود ۵۰۰ هزار تومان است که باید در راستای افزایش آن اقدام شود.

بارونی به در دست ساخت بودن خوابگاه دانشجویی در دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت: کلنگ زنی این خوابگاه که شهریورماه ۹۵ توسط دکتر فراهانی و ریاست دانشگاه انجام شد، اکنون در مرحله فوندانسیون است و پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی داشته و امید است باتکمیل و بهره برداری از این خوابگاه بتوانیم نیازهای دانشجویان به اسکان را برطرف کنیم.

وی همچنین به محوطه سازی خوابگاه های ۲۲ بهمن و بوستان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: برای تعمیر و محوطه سازی این خوابگاه ها، دانشگاه هزینه های زیادی کرده که اکنون بیش از ۱۷۰ میلیون تومان صرف این عملیات عمرانی شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به وجود ۵۹۰۰ نفر دانشجوی شاغل به تحصیل در این دانشگاه گفت: کل زیربنای سلف های دانشگاهی ما ۳ هزار و ۱۱۵ مترمربع است که تلاش داریم به سمت صنعتی شدن آشپزخانه ها و طبخ غذا به صورت مکانیزه حرکت کنیم.

بارونی به فعالیت های مشاوره سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت: تعدادمشاوران تلفنی در نیم سال دوم سال ۹۵ حدود ۷۰ نفر بود که در نیمسال سال ۹۶ این رقم به ۸۶ نفر رسید.

وی به فعالیت ۳۰ همتایار سلامت در بحث مشاوره و سلامت روان دانشجویان این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تست سی ای کیو به منظور بررسی وضعیت سلامت روان دانشجویان انجام می شود به طوری که از مهر ماه سال گذشته تا مهر امسال حدود یک هزار و ۷۵۰ نفر تست شده اند.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به وضعیت کانون قرآن و عترت این دانشگاه اشاره کرد و گفت: متاسفانه نیروی انسانی کافی در این کانون نداریم که از دکتر بحرالعلوم رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت درخواست دارم نسبت به بهبود وضعیت این کانون تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. در مجموع تمامی فعالیتهای قرآنی ما در این دانشگاه توسط دانشجویان صورت می گیرد که لازم است در این خصوص نیز برنامه ریزی های لازم انجام شود.

وی به برگزای تریبون های آزاد دانشجویان در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در زمینه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و تریبون های ازاد فعالیت های خوبی در این دانشگاه انجام می گیرد.

بارونی آماری از تعداد کانون ها وتشکل های فعال این دانشگاه ارایه کرد و گفت: در دانشگاه علوم پزشکی کرمان ۷ کانون فعال داریم که از جمله می توان به کانون جهادی لبخند، کانون اردیبهشت، پژواک، کانون قرآن و عترت، کانون شعر و ادب، کانون قرآن پژوهی و طب و نیز کانون تئاتر اشاره کرد. البته ۸۰ درصد کانون های ما مصوبه دارند و در شورای فرهنگی تصویب شده اند اما یکسری از کانون ها به دلیل موازی کاری، مورد تصویب شورای فرهنگی قرار نگرفته اند که نیاز به بازنگری دارد.

وی به تشکل های دانشجویی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: تشکل های جامعه اسلامی، انجمن اسلامی و بسیج در این دانشگاه فعال هستند. ضمن اینکه در راستای فعالیت انجمن های علمی نیز حرکتهای خوبی انجام شده است و انجمن علوم آزمایشگاهی، انجمن علمی اتاق عمل و رادیولوژی از جمله این انجمن ها هستند.

بعد از سخنرانی دکتر بارونی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، کارکنان این دانشگاه به بیان مشکلات و مطالبات خود در حوزه های مختف صنفی، رفاهی، فرهنگی و... پرداختند.

دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت به همراه جمعی از مدیران و کارشناسان این معاونت صبح امروز به منظور برگزاری نشست با مدیران و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی کرمان و همچنین نشست با دبیران کانون ها وتشکل های دانشجویی و بازدید از بخش های مختلف این دانشگاه و مجموعه خوابگاه های دخترانه و پسرانه این دانشگاه عازم شهر کرمان شدند.

برگزاری نشست با نمایندگان و اعضای شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، برگزاری نشست های تخصصی با دبیران و مسئولان کانون قرآن و عترت دانشگاه، نشست با جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی و همچنین نشست با مسئولان انجمن های علمی این دانشگاه از دیگر برنامه های این سفر یک روزه به کرمان است.

بازدید از سلف سرویس دانشگاه و نحوه توزیع و طبخ غذا، بازدید از امکانات رفاهی و ورزشی و فرهنگی خوابگاه های دخترانه و پسرانه و همچنین بازدید از اماکن ورزشی و سالن های تربیت بدنی دانشگاه و مجموعه سالن های ورزشی خوابگاه ها از دیگر برنامه های این دیدار یک روزه است.

همچنین در این برنامه یک روزه، دکتر محمد رضا فراهانی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت با نمایندگان و اعضای شورای فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی کرمان دیدار خواهد کرد و دقایقی با ریاست این دانشگاه به بحث و گفت وگو خواهد نشست و از نزدیک شاهد استماع مشکلات ومطالبات اعضای این شورا می شود.

کد خبر: 849674

وب گردی

وب گردی