تولید استان کرمانشاه در رکود به سر می‌برد

استاندار کرمانشاه، با بیان اینکه تولید استان کرمانشاه در رکود به سر می‌برد، گفت: تدوام رویه فعلی منجر به ایجاد اشتغال در استان نمی‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ،هوشنگ بازوند امروز یکشنبه در بیست و ششمین ستاد تسهیل استان کرمانشاه که به ریاست استاندار کرمانشاه در محل سالن تدبیر استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: در این جلسات باید با برنامه ریزی منسجم مشکلات و موانع را از سر راه تولید برداریم و شرایطی به وجود آوریم تا استان از حالت رکود بیرون بیاید.

وی افزود: در این راستا سازمان بازرسی باید مصوبات ستاد تسهیل را مورد تایید و اجرایی کند اگر آن را رد کرد موضوع را به معاون رئیس جمهور ارجاع می دهیم.

به گفته استاندار کرمانشاه، سازمان بازرسی، متولی اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال هم هستند.

وی گفت: در کار اقتصادی نمی توانیم بگوییم از این ستون به آن ستون فرج است بلکه باید با جدیت تمام کار کنیم.

بازوند با بیان اینکه تمامی دستگاه ها در قبال تحقق شعار تولید و اشتغال مسئول هستند، گفت: با تداوم رویه های فعلی اشتغال ایجاد نمی شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیرانی که قبول مسئولیت کرده اند باید ریسک پذیر باشند وروند اعمال قانون باید در تمامی کشور یکسان باشد. چرا که برخی مدیران می خواهند قوانین را تنها برای کارآفرینان کرمانشاهی اعمال کنند.

استاندار کرمانشاه یادآور شد: امسال توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال تولید و اشتغال نامگذاری شده است و تمام دستگاه های اجرایی و نظارتی در قبال تحقق این شعار دارای مسئولیت هستند و هیچ دستگاهی نمی تواند در این زمینه از خود رفع مسئولیت کند.

وی تاکید و خاطرنشان کرد: اگر دستگاهی از اجرای مصوبات کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شانه خالی می کند، دستگاه ها این موارد را به شکل مکتوب اعلام کنند تا به معاون اول رییس جمهور منعکس کنیم.

بازوند افزود: هرکسی مدیر می شود باید ریسک پذیر باشد و نباید به بهانه احضار توسط نهادهای نظارتی از تسهیل گری و رفع موانع تولید امتناع کنند. این بهانه ها قابل پذیرش نیست زیرا دستگاه های نظارتی هم حامی رونق تولید و اشتغال هستند.

وی با بیان اینکه، با این رویه ها که برخی مدیران در پیش گرفته اند اشتغال ایجاد نمی شود، گفت: سیاست یک بام و دو هوای برخی مجموعه ها و سازمان ها در استان قابل قبول نیست. همان مساعدت هایی که در استان هایی مانند اراک و اصفهان در قبال صنعتگران صورت می گیرد در کرمانشاه نیز باید انجام شود.

استاندار کرمانشاه تصریح و خاطرنشان کرد: روند اعمال قانون و مقررات در همه کشور برای تولیدکنندگان باید یکسان باشد. برخی مجموعه ها می خواهند این قانون را تنها برای کارآفرین کرمانشاهی اعمال کنند که این رویه قابل قبول نیست.

وی افزود: بانک های استان باید همچون بانک های دیگر استان ها، به کارآفرینان کمک کنند تا به تولید ادامه دهند و شاهد بیکاری جوانان نباشیم.

بازوند یادآور شد: تولیدکنندگان در کشور و استان در رکود به سر می برند. همه باید کمک کنند تا واحدهای تولیدی از این شرایط عبور کنند و شاهد رونق تولید باشیم.

لازم به ذکر است، در این جلسه واحدهای ۳۵۲ رنگ رزی، کاغذ معدنی خسروی، زرین کود، کشتارگاه صنعتی دام زاگرس، تعاونی پویا اندیشان کرمانشاه، مشکلات خود را مطرح و پیشنهاد و راهکارهای لازم را ارائه دادند.

902/900

کد خبر: 849733

وب گردی

وب گردی