معرفی کتاب عضو هیأت علمی واحد تبریز به عنوان مرجع رشته معماری

کتاب «طراحی فنی ساختمان» تألیف مهندس علی اکرمی عضو هیأت علمی گروه معماری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به عنوان یکی از منابع و مرجع‌های اصلی رشته معماری معرفی شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مهندس علی اکرمی در این باره گفت: کتاب طراحی فنی ساختمان به عنوان نخستین مرجع فنی معماری در کشور محسوب می‌شود. این کتاب در 22 فصل تألیف شده و مجموعه ای نسبتاً کامل از جزئیات اجرایی دیوارهای دوجداره با نماسازی به دو روش تر و خشک و با قابلیت تنظیم و خطاگیری در سه محور، سیستم های پیش ساخته پانلی، روش های اجرای سقف های سرد مسطح و شیب دار و مرجع کاملی از روش های آجر چینی را ارائه کرده است.

اکرمی گفت: نوع رویکرد، محتوای مطالب، روش ارائه، دقت و نوع ترسیم‌های فنی معماری این کتاب در حوزه نشر کتب فنی معماری در حیطه انتشارات داخل کشور منحصر به فرد است.

گفتنی است علی اکرمی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز و مدرس دروس اصلی و تخصصی رشته معماری در دانشگاه های تبریز، هنر اسلامی تبریز و تربیت معلم تبریز است.

وی از سال 1379 الی 1381 مدیر اداره آموزش و دبیر شورای آموزشی دانشگاه هنر تبریز و از سال 1382 تاکنون در مقاطع مختلف زمانی عهده دار مسئولیت های رئیس دانشکده هنر و معماری، معاونت دانشکده، مدیریت گروه معماری و عضو شوراهای آموزشی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بوده است.

کد خبر: 849749

وب گردی

وب گردی