امتیازات بیشتری به اتحادیه اروپا بدهید

گای ورهوفشتاد ­هماهنگ کننده امور برگزیت در پارلمان اروپا به ترزا می نخست وزیر انگلیس توصیه کرد امتیازهای بیشتری به اتحادیه اروپا بدهد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه از لندن، گای ورهوفشتاد ­هماهنگ کننده امور برگزیت در پارلمان اروپا، به روزنامه انگلیسی میل گفت: «ترزا می باید با بوریس جانسون وزیر خارجه این کشور و همچنین سایر مسئولان هوادار برگزیت مقابله کند و هر توافقنامه تجارتی که انگلیس می خواهد را مشخص کند».
اتحادیه اروپا در نشست روز جمعه خود بر آماده سازی مرحله آتی مذاکرات درباره توافقنامه تجارت بعد از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا تأکید کردند. پایتخت های اروپایی از لندن خواسته اند تا تعهد کتبی در خصوص آغاز مذاکرات مربوط به تجارت پیش از جدایی از اتحادیه ارائه کند زیرا کشورهای اروپایی نگرانند خروج انگلیس در سال 2019 سبب مشکل بودجه ای در این اتحادیه شود.
وی همچنین از ترزا می خواست تا مشخص کند انگلیس در آینده می خواهد چه روابطی با اتحادیه اروپا داشته باشد.
این مسئول اتحادیه اروپا ادامه داد:« نیاز است که ترزا می به رویارویی با بوریس جانسون و سایر افرادی که در حزبش زیر بار واقعیت برگزیت نمی روند، بپردازد».
قرار است ترزا می روز دوشنبه پارلمان اروپا را از نتایج نشست روز جمعه آگاه کند.
ترزا می همچنین تأکید کرد که نسبت به سه میلیون اروپایی که در انگلیس زندگی می کنند متعهد است و می خواهد که آن ها در انگلیس باقی بمانند.
وی همچنین از سایر کشورهای اروپایی خواست تا از حقوق انگلیسی هایی که در کشورهای اتحادیه اروپا زندگی می کنند دفاع کنند.

کد خبر: 849792

وب گردی

وب گردی