شهرک سازی تنها به اعتبار اسراییل لطمه می زند

زیپی لیونی ضمن به چالش کشیدن سیاست های شهرک سازی در اراضی اشغالی، طرح های موجود جهت ایجاد شهرک های کوچک و محصور را به ضرر امنیت اسرائیل دانست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری فلسطین الاخباریه زیپی لیونی نماینده کنست رژیم صهیونیستی در دیداری عمومی در شهر رعنانا در اراضی اشغالی گفت: شهرکسازیها امنیتی برای اسرائیل به ارمغان نمی آورد بلکه به تضعیف جایگاه اسرائیل کمک کرده است. شهرکها اسرائیل را در معرض انتقادات مداوم بین المللی قرار داده و به رفع مشروعیت آن منجر می شود.

لیونی یکی از اعضای اصلی حزب اردوگاه صهیونیستی بوده و با ایجاد شهرکهای بزرگ در کرانه باختری و قدس موافق است اما اقدامات راستگرایان حاکم در رژیم صهیونیستی در خصوص ایجاد شهرکهای کوچک و محصور مخالف است زیرا معتقد است این شهرکها تنها به اعتبار رژیم صهیونیستی لطمه وارد کرده و آن را در برابر انتقادات بین المللی قرار می دهد.

لیونی تصمیم دولت نتانیاهو برای ساخت شهرک های جدید برای ساکنان شهرک سابق میگرون را مورد انتقاد قرار داده و آن را در راستای منافع نتانیاهو و حزب وی دانست.

وی گفت: ساخت این شهرک ها اولین عامل مقابله جهانی با ما بوده و اسرائیل را مورد انتقاد قرار می دهد.

لیونی ضمن انتقاد از سیاست های دولت نتانیاهو به انتقادات دادگاه عالی، مشاور قضایی، ناظران و فرماندهان ارتش نیز اشاره کرد و آن ها را نتیجه سخنان و سیاست های وزرای راستگرای اسرائیل دانست که برای توجیه اقدامات خود به دور از اصول دموکراسی در تلاش هستند.

کد خبر: 849797

وب گردی

وب گردی