کاهش 12درصدی تلفات جاده ای در استان اردبیل

رئیس پلیس راه استان اردبیل از کاهش 12 درصدی تصادفات جاده ای منجر به فوت در استان خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، فتاحی رئیس پلیس راه استان روزهای یکشنبه را پرحادثه ترین روز و روز سه شنبه را کم حادثه ترین روز عنوان کرد و گفت:معمولا 40درصد فوتی ها نیز در مسیر انتقال به بیمارستان یا خود بیمارستان اتفاق میفتد که نیاز است در این خصوص تدابیر لازم توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اندیشیده شود.
این مسئول سن متوفیان حوادث جاده ای را بین 25 تا 40 سال برشمرد وگفت:این سنین سن مولد و تولید گر جامعه هستند که متاسفانه به دلیل بی احتیاطی و بی دقتی جان خود را ازدست میدهند.
فتاحی با اشاره به اینکه جاده های شمال استان از نظر کم عرض بودن و نبود روشنایی پرخطرترین جاده ها بشمار میروند افزود:47درصد تصادفات در جاده اردبیل مغان 21درصد اردبیل خلخال 16درصد پارس اباد مشگین و 11درصد نیز در جاده های گرمی بیله سوار اتفاق می افتد که پرترددترین جاده های استان محسوب میشوند.
وی بیان کرد: بعلت نبود شبکه ریلی و محدود هوایی از انجایی که 95درصد تردد استان از طریق جاده و زمینی صورت میگیرد حذف نقاط حادثه خیز وتجهیز وتکمیل راهها در کنار بالابردن ایمنی خودروها امری ضروری در کاهش حوادث وتلفات است که مسئولان ذیربط باید اهتمام ویژه ای داشته باشند.

901

کد خبر: 849834

وب گردی

وب گردی