قرعه تصدی استانداری ها در جلسه بعدی هیات دولت به نام چه کسانی می افتد؟

طبق آخرین اخبار، هیات دولت در جلسه بعدی چهارشنبه استانداران استان های سیستان و بلوچستان، اردبیل و سمنان معرفی خواهند شد.

ایسکانیوز_ راضیه فراهانی: با گرفتن رای اعتماد وزرای دولت دوازدهم از مجلس شورای اسلامی و شروع کار کابینه دوم روحانی و شروع فعالیت دوباره عبدالرضا رحمانی فضلی به عنوان وزیر کشور زمزمه ها در رابطه با تغییر مدیران شروع شد.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور درباره‌ تغییر استانداران اظهار داشته که در این دوره سعی بر این بوده که براساس ارزیابی‌هایی که از استانداران صورت گرفته است، انتخاب استانداران صورت پذیرد. با توجه به این موضوع بعضی استانداران تغییر کرده و بعضی دیگر نیز در دیگر دستگاه‌های دولتی به خدمت خود ادامه خواهند داد. همچنین تعدادی از استانداران به‌ درخواست خود بازنشسته خواهند شد.

همچنین در جلسات گذشته هیات دولت تاکنون 17 استاندار از سوی وزارت کشور به هیات دولت معرفی و انتخاب شده اند.

براساس شنیده قرار بر آن بود که روز گذشته یکشنبه 30 مهر ماه در جلسه هیات دولت برخی از استانداران معرفی شوند که به دلیل عدم حضور حجت الاسلام والمسملین حسن روحانی رئیس جمهوری در جلسه معرفی استانداران به جلسات بعدی هیات دولت موکول شد.

لازم به ذکر است استاندارانی که قرار بود در این جلسه معرفی شوند استانداران سمنان، سیستان و بلوچستان و اردبیل بودند که به ترتیب به گزینه های مطرح برای تصدی این استانداری ها پرداخته می شود؛

مهدی عبوری گزینه استانداری سمنان

سیدحسن حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در رابطه با گزینه استانداری سمنان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: هیچ گزینه ای از جانب مجمع نمایندگان سمنان به وزارت کشور معرفی نشده است.

وی ادامه داد: برخی از نمایندگان گزینه هایی را شخصا معرفی کرده بودند.

شاهرودی با بیان این که عبوری گزینه دولت و وزارت کشور است، افزود: هیچ شخص دیگری به وزارت کشور معرفی نشده است و آقای عبوری اولین فردی است که به عنوان استاندار از سوی وزارت کشور معرفی خواهد شد.

وی تاکید کرد: دوستان مجمع با گزینه وزارت کشور موافقت خود را اعلام کردند.

همچنین شاهرودی در رابطه با استاندار دولت یازدهم سمنان گفت: من اطلاعی ندارم وی به کجا انتقال پیدا می کند، اما قطعا دولت از وی استفاده خواهند کرد.

زمانی قمی گزینه استانداری سیستان و بلوچستان

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در رابطه با گزینه تصدی استانداری سیستان و بلوچستان در گفت وگو با ایسکانیوز، اظهار داشت: محمود زمانی قمی استاندار سابق استان مرکزی از گزینه های اصلی استانداری سیستان و بلوچستان است.

محمود زمانی قمی استاندار استان مرکزی در دولت یازدهم بوده است همچنین وی استانداری ایلام، چهار محال و بختیاری، معاونت سیاسی استانداری همدان، سمنان و مدیرعاملی منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان را در کارنامه خود دارد.

احتمال تصدی استانداری اردبیل برای بهنام جو

براساس گمانه زنی ها اکبر بهنام جو برای تصدی استانداری اردبیل معرفی شده است.

بهنام جو در دوران استانداری سید حمید طهایی و سید جواد نگارنده ۷ سال معاون عمرانی اردبیل بود.

نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی آقایان سید جواد نگارنده، اکبر بهنام جو و عبادالله کامکار را برای تصدی استانداری اردبیل پیشنهاد داده بودند که عدول وزارت کشور از گزینه های پیشنهادی خود و توجه به پیشنهاد نمایندگان نوید بخش تعامل بین دولت و نمایندگان است که خبرگزاری صداوسیما امید دارد این تعامل آینده نوید بخشی برای توسعه استان باشد.

901/900

کد خبر: 849858

وب گردی

وب گردی