سرتیپ نجفدری سرپرست ژاندارمری سابق، در گذشت

 امیر سرتیپ نجفدری سرپرست ژاندارمری سابق در سن 86 سالگی درگذشت.

به گزارش ایسکانیوز در متن پیام کانون بازنشستگان ناجا آمده است:

همانا ما از آن خداییم و به سوی او باز می‌گردیم
امیر سرتیپ "منوچهر نجفدری" پس از ۸۶ سال زندگی و تلاش در عرصه نظم و امنیت و خدمتگزاری به میهن اسلامی، صبح امروز به رحمت ایزدی پیوست.

امیر سرتیپ "منوچهر نجفدری" در ۲۰ اسفند سال ۱۳۰۹ شمسی متولد و پس از گذراندن دوران کودکی و پایان مقطع ابتدایی و دبیرستان، در مهرماه ۱۳۳۰ وارد دانشکده افسری نیروی زمینی ارتش شد و در سال ۱۳۳۳ با اخذ مدرک لیسانس در رشته علوم اجتماعی به درجه ستوان دومی مفتخرشد.

ایشان پس ازگذراندن دوره مقدماتی پیاده، از اول فروردین۱۳۳۴ در طرح تقسیم به تیپ مستقل خاش در استان سیستان و بلوچستان برای انجام وظیفه سربازی و خدمت به کشور اعزام شد و چهارسال بعد در اردیبهشت سال ۱۳۳۸ ازدواج کرد؛ماحاصل آن چهار فرزند (یک پسر و ۳ دختر) است.

در سال ۱۳۵۷- ۱۳۵۸ و همزمان با پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، ایشان دوره فرماندهی و ستاد (دافوس) را با درجه سرهنگی گذراند و پس از اخذ مدرک فوق لیسانس در رشته علوم استراتژیک به فرماندهی ناحیه ژاندارمری سیستان و بلوچستان منصوب شد.

امیر نجفدری در ایام تصدی فرماندهی ناحیه ژاندارمری سیستان و بلوچستان در راه مبارزه با قاچاقچیان موادمخدر و اشرار مسلح همراه با دلاورمردان انتظامی تلاش بی وقفه و موفقیت‌های مستمری داشت تا آنکه در سال ۱۳۶۰ به جانشینی فرماندهی ژاندارمری سابق منصوب و در ستاد عملیات اروند و و نیز فرماندهی عملیات آبادان- ماهشهر و جبهه‌های شمالغرب کشور بصورت شایانی ایفای نقش کرد و بعد از این دوره سرشار از موفقیت، به بازنشستگی نائل آمد؛ اما با توجه به افزایش شرارت‌ها در شرق کشور مجددا در سال ۶۳ به خدمت اعاده و به فرماندهی ناحیه ژاندارمری سیستان و بلوچستان منصوب شد.

پس از برقرارکردن آرامش در منطقه و ادغام نیرو‌های انتظامی سابق، وی در سال ۶۹ به تهران مراجعه و مدتی به عنوان رئیس هیئت مشاوران فرمانده ناجا به خدمت مشغول شد.

این امیر سرافراز و پرتلاش پس از انجام ۴۷ سال خدمت شبانه روزی در خرداد ماه سال ۱۳۷۱ در همان سمت ریاست هیئت مشاورین فرماندهی ناجا در محل سازمانی سپهبدی به افتخار بازنشستگی نائل شد.

وی در طول دوران بازنشستگی همواره یار و یاور بازنشستگان بود و خدمت قابل توجهی در کانون به ویژه در کمیته راهبری ژاندارمری داشت.

کانون بازنشستگان ناجا درگذشت این پیشکسوت را به خانواده ایشان و همه هم رزمان و همکاران بازنشسته تسلیت عرض نموده و از خداوند منان علو درجات برای ایشان خواستار است.

705

کد خبر: 849892

وب گردی

وب گردی