معاون فرهنگی و دانشجویی واحد اصفهان معارفه شد

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: فلسفه وجودی دانشگاه و گرد آمدن مجموعه‌ای از استادان و کارکنان پیرامون واژه فاخری با عنوان دانشجو است، چون دانشجو پایه و اساس تمامی امور دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز احمد آذین سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در جلسه تکریم و معارفه معاون فرهنگی، دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با بیان این مطلب گفت: نباید وظیفه ذاتی خود در دانشگاه را فقط حول مباحث آموزشی و پژوهشی صرف تعریف کنیم بلکه علاوه بر کارکرد‌های مهم آموزش و پژوهش تعالی فرهنگی نیز باید در اولویت قرار داشته باشد.

وی افزود: چون هدف اصلی ما تربیت فرهیختگانی متعهد و مقید به اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است از این رو باید از همه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های دانشگاه در جهت توسعه و تعالی به خصوص در توجه ویژه به فرهنگ، ارزش‎های دینی و انقلابی، الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت که در کانون آن قرار دارد، استفاده نماییم.

دبیر هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به حضور دکتر ولایتی رئیس هیأت‌مؤسس و هیأت‌امنای دانشگاه آزاد اسلامی در یکصد و پنجاه و هشتمین نشست شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: حضور ایشان در این جلسه و آشنا شدن با شرایط استان و ارائه پیشنهادات واحدهای دانشگاهی، به طور قطع حائز برکات بسیار زیادی خواهد بود که از آن جمله می‌توان به توجه ایشان به طرح توسعه دانشکده دندانپزشکی و گسترش رشته‌های علوم پزشکی در این واحد دانشگاهی اشاره کرد.

آذین تصریح کرد: دانشگاه اسلامی همه امورش پیوست فرهنگی دارد و فرهنگ در حکم روح تمامی فعالیت‌های علمی، آموزش و پژوهشی دانشگاه است از این رو باید با برنامه‌ریزی جامع و با نگاه واقع‌بینانه به آینده و مقتضیات جامعه و با تشکیل کارگروه‌های فرهنگی متشکل ازدانشگاهیان نخبه و فرهیخته اعم از دانشجویان، استادان، کارکنان در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی گام برداریم.

در ادامه جلسه حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: در فصل نوین مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی، حوزه معاونت فرهنگی دانشگاه با حضور شخصیتی فرهیخته و با تجربه چون حجت‌الاسلام دکتر کلانتری از نمودی جدی برخوردار و اهمیت شایان توجهی یافته است.

وی افزود: شخصیت دکتر ولایتی پیش از اینکه دانشمند علم طب و تاریخ اسلام باشد شخصیتی فرهنگی است و همچنین حجت‌الاسلام دکتر کلانتری نیز به عنوان یک دانش‌آموخته حوزه و دانشگاه، امروز با کوله‌باری از تجربه در صدر معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته که خود نویدبخش تحولی نو در دانشگاه آزاد اسلامی است.

حجت‌الاسلام حیدری گفت: در اسلام و مکتب اهل‌بیت هرگز هدف وسیله را توجیه نمی‌کند پس باید بدانیم تمام فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم در جهت هدف متعالی دیگری سازمان یافته و آن حرکت در جهت رساندن انسان به کمال است.

وی افزود: بر خلاف نگاه مادی‌گرایان، در نظام ولایت‌مدارانه دینی همه تلاش‌ها و کوشش‌ها مقدمه و وسیله است تا هدف و غایت نهایی رستگاری انسان محقق گردد.

حجت‌الاسلام حیدری افزود: قرآن کریم هشت گروه عابدان، دوری کنندگان از شبهات، عاملان اعمال سنگین و قابل تقدیر، حزب‌الله‌، اهل ذکرکثیر، تقواپیشگان، مجاهدان در راه خدا و توبه‌کنندگان را به عنوان نماد انسان‌های رستگار به ما معرفی کرده است و ما باید در تربیت دینی نخبگان جامعه در دانشگاه‌ها از این آموزه‌های قرآنی استفاده نماییم.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: در جوامع بشری امروز دانشگاه به عنوان نهادی موثر شناخته می‌شود به ترتیبی که تاثیرگذاری و جریان‌سازی آن در جامعه نمایان و شاخص است و به تعبیر امام خمینی(ره) دانشگاه می‌تواند مرکز و منشا همه فسادها و یا همه خوبی‌ها باشد چون دانشگاه محور تفکر، استدلال و انسان‌سازی است.

در این جلسه با اهدای لوح سپاس از زحمات یکساله دکتر یاسین صعیدی در مسئولیت معاونت فرهنگی، دانشجویی واحد اصفهان(خوراسگان) تقدیر و تشکر شد و دکتر محمدرضا شمشیری به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه معرفی و منصوب شد.

کد خبر: 849901

وب گردی

وب گردی