سی ‌و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت در نیمه اول آذر ماه برگزار می شود

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برگزاری سی ‌و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ششم تا هشتم آذر ماه خبر داد و تصریح کرد: برای اولین بار در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، اساتید و اعضای هیأت علمی در برخی از رشته‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی بحرالعلوم با اشاره به برگزاری سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، گفت: جشنواره ملی قرآن و عترت، تجمیع و مرحله نهایی جشنواره‌هایی است که دستگاه‌های دانشگاهی برگزار کرده‌اند و منتخبین آن‌ها در این جشنواره ملی با هم به رقابت می‌پردازند.

وی افزود: این مراکز آموزشی شامل وزارتخانه‌های علوم و بهداشت و دانشگاه‌های پیام نور، فنی حرفه‌ای، علمی کاربردی، دانشگاه آزاد، دانشگاه علوم معارف و جهاد دانشگاهی می‌شود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ادامه داد: میزبانی این دوره از جشنواره که سی دومین دوره آن است بر عهده وزارت بهداشت است و سال پیش این جشنواره توسط دانشگاه فرهنگیان برگزار شده است و مرحله نهایی آن امسال از ششم تا هشتم آذر ماه در حوزه هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به رشته‌های رقابتی در این جشنواره گفت: این جشنواره در ۳۲ رشته برگزار می‌شود که برخی از رشته‌ها مانند قرائت، حفظ و ... به صورت شفاهی، برخی دیگر به صورت کتبی و در بخش هنری آثار قرآنی ارسال و داوری می‌شوند.

دکتر بحرالعلوم در خصوص روند اجرایی جشنواره گفت: آثار ارسالی برای رقابت در این جشنواره از ابتدای آبان ماه به دبیرخانه ارسال و مرحله داوری این آثار آغاز می‌شود. بخش کتبی آزمون از زمان پذیرش شرکت کنندگان در اختتامیه جشنواره شروع و آزمون‌های شفاهی نیز از هفتم آذرماه انجام می‌شوند و در مجموع دو اختتامیه برای معرفی برگزیدگان هر رشته برگزار خواهد شد.

وی تعداد شرکت کنندگان در این جشنواره را بر اساس سهمیه‌های اختصاص یافته حدود یک هزار و صد نفر عنوان کرد و توضیح داد: تعداد افرادی که می‌توانند در این جشنواره شرکت کنند بر اساس سهمیه‌هایی است که به هر کدام از مراکز آموزشی اختصاص پیدا کرده است که در مجموع یک هزار و صد نفر است و حدود هشتصد نفر به مرحله پایانی این جشنواره می‌رسند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در پایان خاطرنشان کرد: برای اولین بار در سی و دومین جشنواره ملی قرآن و عترت به میزبانی وزارت بهداشت، اساتید و اعضای هیأت علمی در برخی از رشته‌ها می‌توانند حضور داشته باشند و به رقابت بپردازند. همچنین امسال برای اولین بار به دلیل تقارن هفته قرآن و عترت با مراسم اربعین، تصمیم گرفته شد تا این جشنواره بعد از این مراسم و در آذرماه برگزار شود.

701

کد خبر: 849919

وب گردی

وب گردی