کاهش ۲۳ درصدی ازدواج در استان البرز

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به کاهش ۲۳ درصدی ازدواج در استان طی نیمه نخست سال، گفت: در مدت‌زمان یادشده دو هزار و ۶۸۳ طلاق به ثبت رسیده است.

به گزارش ایسکانیوز، داریوش بیات نژاد در سومین کارگروه طلاق استان البرز که صبح دوشنبه در سالن جلسات اداره کل بهزیستی برگزار شد، بابیان اینکه به برکت وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی حساسیت در حوزه پیشگیری از طلاق در تمام سطوح حاکمیتی ایجادشده است، اظهار کرد: ورود در عرصه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر با اقدامات و تصمیمات کاربردی همراه بوده است.

وی بابیان اینکه استحکام و استمرار نهاد خانواده از اهمیت بالایی برخوردار است و در نظام جمهوری اسلامی باید پایبند به دستورات الهی و تأکیدات قرآنی باشیم، افزود: ازدواج مقوله مهمی است که در دین اسلام مورد تأکید قرارگرفته چراکه زندگی توأم با آرامش و عزت مندانه درگرو انجام این مهم است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز تصریح کرد: استمرار زندگی و آرامش در جامعه منوط بر توجه به مقوله مهم ازدواج است، توسعه و ترویج فرهنگ ازدواج آسان در جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است که باید توسط دستگاه‌های اجرایی و اقشار مختلف مردمی مدنظر قرار گیرد.

کاهش جمعیت جوان در کشور نگران‌کننده است

وی به جایگاه خانواده در جامعه اشاره کرد و گفت: این نهاد اجتماعی بستر اولیه شکل‌گیری شخصیت افراد جامعه را فراهم می‌کند لذا توجه به این اجتماع کوچک بسیار حائز اهمیت است چراکه خانواده توانمند بستر توسعه و پیشرفت جامعه را فراهم می‌کند.

بیات نژاد با اعلام اینکه عدم توجه به مهارت‌های جنسی طرفین و کارکردهای اقتصادی خانواده ازجمله عواملی است که بستر طلاق در جامعه را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: کاهش جمعیت جوان در کشور نگران‌کننده است، باید شیوه فعالیت نهادها به سمتی هدایت شود تا مردم به رشد جمعیت کارآمد و توانمند میل و رغبت پیدا کنند.

وی ادامه داد: باید مقدمات اولیه و زمینه ازدواج پایدار در کشور فراهم شود، بسیاری از طلاق‌های صورت گرفته در کشور به سبب ازدواج‌های زودهنگام و نداشتن مهارت‌های لازم توسط زوجین به ثبت رسیده است.

وی با تأکید بر اینکه باید از ظرفیت ۱۰۰ درصدی برای کاهش ازدواج‌های ناموفق در کشور بهره گرفت، اظهار کرد: سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در خصوص پیشگیری از طلاق و توسعه ازدواج آسان بایستی موردتوجه مسئولان مربوطه قرار گیرد، باید مانع از روند افزایشی آمار طلاق شویم.

ثبت بیش از ۸۰۰۰ ازدواج در البرز طی نیمه نخست سال

مدیرکل بهزیستی استان البرز بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری ۸ هزار و ۴۰۱ ازدواج در البرز صورت گرفته است، افزود: این مهم در مدت مشابه سال گذشته ۱۰ هزار و ۳۹۹ مورد بوده از طرفی باید به این ‌نکته نیز اشاره کرد که ازدواج در شش‌ماهه اول امسال کاهش ۲۳ درصدی را به خود اختصاص داده است.

بیات نژاد با اعلام اینکه میزان طلاق ثبت‌شده طی شش‌ماهه نخست سال جاری در البرز دو هزار و ۶۸۳ مورد بوده است، تصریح کرد: این رقم در شش‌ماهه نخست سال ۹۵ حدود سه هزار ۶۴۵ مورد گزارش است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۵ هزار نفر آموزش‌های پیش از ازدواج در مناطق مختلف را کسب کرده‌اند، ادامه داد: تربیت نیروهای انسانی کارآمد همواره در دستور کار سازمان بهزیستی بوده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با تشریح اقدامات انجام‌گرفته، خاطرنشان کرد: راه‌اندازی خط ویژه طلاق برای کسب مشاوره‌های پیش از طلاق در استان البرز صورت می‌گیرد که بدون شک تحقق این مهم کاربرد فراوانی را به همراه خواهد داشت.

منبع: مهر

902/900

کد خبر: 849950

وب گردی

وب گردی