نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسیار جدی است

مدیرکل دادگستری استان با اشاره به اینکه نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسیار جدی است، گفت: موضوع مبارزه با قاچاق همواره برای دولت ها در تثبیت امنیت اقتصادی مهم بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، حجت الاسلام "اکبری" در همایش واپایش عملیاتی انتظامی و دریابانی استان گفت: پولشویی، رکود تولید ملی، بیکاری، رکود در صنعت و تهدید سلامت روحی و روانی جامعه از جمله عواقب قاچاق به شمار می آید.

وی با بیان اینکه قاچاق اقتصاد کشور را متزلزل می کند و باعث بروز سایر جرایم می شود، افزود: همه دستگاه ها باید در حوزه مقابله و رسیدگی به موضوعات تهدیدکننده امنیت اجتماعی و اقتصادی همگام و منسجم عمل کنند.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه نگاه دستگاه قضا به مقوله قاچاق بسیار جدی است، گفت: موضوع مبارزه با قاچاق همواره برای دولت ها در تثبیت امنیت اقتصادی مهم بوده است.

مدیرکل دادگستری هرمزگان با اشاره به راه اندازی شعبات ویژه رسیدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز در دادگستری هرمزگان، تصریح کرد: می بایست گریزگاه های قاچاقچیان بسته و عرصه بر متخلفان تنگ شود که در این زمینه دستگاه قضائی از اقدامات ناجا در برخورد با قاچاق و مبارزه با دانه درشت ها قاطعانه حمایت می کند.

در ادامه سرهنگ "علی اصغر خرم روی" فرمانده دریابانی هرمزگان بیان داشت: دستورالعمل واپایش عملیاتی باعث هم افزایی در مأموریت های انتظامی و دریابانی خواهد شد.

وی افزود: مأموریت های دریابانی ویژگی های خاصی دارد و گستره طولانی سطح دریا در استان هرمزگان یکی از ویژگی های ماموریت در دریا است.

فرمانده انتظامی دریابانی هرمزگان با اشاره به اینکه تجهیزات دریایی بسیار کم است و می بایست تمهیدات ویژه ای در این زمینه اندیشیده شود، تصریح کرد: دریابانی استان در مأموریت ها با صلابت و قاطعیت در کنار نیروی انتظامی استان عمل خواهد کرد.

پایگاه خبری پلیس

705

کد خبر: 849975

وب گردی

وب گردی