انتخابات شورای دانش آموزی در سوم آبان ماه‌ برگزار می شود

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری گفت: انتخابات شورای دانش آموزی در سوم آبان ماه‌ برگزار می شود و از میان ۹ میلیون دانش آموز، ۶۵۰ هزار نفر انتخاب می شوند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، علی رمضانی، سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری، اردوها و فضای آموزشی در نشست خبری درباره ی شورای دانش آموزی اظهار کرد: شورای دانش آموزان به عنوان ارکان مدرسه است‌. تاثیرگذاری این شورا به اندازه تاثیرگذاری معلمان و مدیران در مدارس است.

وی افزود: سوم آبان ماه انتخابات شورای دانش آموزی، آغاز می شود و از میان ۹ میلیون دانش آموز، ۶۵۰ هزار دانش آموز انتخاب می شوند.

رمضانی گفت: باید مدیران و معلم ها به شورای دانش آموزی اجازه دهند تا نقش های زیادی را بپذیرند.

وی با بیان اینکه پایه اول و دوم ابتدایی نمی تواند در این انتخابات شرکت کنند، بیان کرد: اما می توانند در تبلیغات شرکت کنند.

سرپرست اداره کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: تعداد‌ ۹۵ هزار واحد آموزشی در برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی نقش دارند‌.

وی ادامه داد: در دوره ابتدایی، مدارس ۱۰۰ نفر به بالاتر ، ۵ نفر انتخاب و ۲ نفر علی البدل، مدارس ۱۰۱ نفر به بالاتر تا ۱۵۰ نفر ۷ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، مدارس ۱۵۰ دانش آموز بالاتر ۹ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب می شوند.

رمضانی با اشاره به انتخابات مقطع دوره متوسطه گفت: مدارس تا ۲۵۰ دانش آموز، ۵ دانش آموز و ۲ نفر علی البدل، ۲۵۱ نفر تا ۳۵۰ نفر، ۷ نفر اصلی و ۲ نفر علی البدل، مدارس ۳۵۰ تا ۵۵۰ نفر، ۹ نفر عضو اصلی و دو نفر علی البدل و ۵۵۱ نفر بالاتر ۱۱ نفر عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب می شوند.

وی در ادامه به روز ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت:یک راهمپیمایی گسترده در زمینه استکبار ستیزی نیز در این روز خواهیم داشت.

706

کد خبر: 849995

وب گردی

وب گردی