قمری: آتوسا عباسی به دلیل بچه دار شدن از تیم ملی دور بود/ دوچرخه های جدید را از فرانسه خریداری می کنیم

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری گفت: برای جلوگیری از بحث دوپینگ 90 درصد اردوهای ما تحت نظارت نادوی ایران است.

به گزارش ایسکانیوز، نشست خبری خسرو قمری رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری امروز برگزار شد.

وی در ابتدای نشست با گزارشی از فعالیت‌های 6 ماهه اول سال اظهار داشت: ما امسال توانستیم 5 کرسی آسیایی را در هیأت رئیسه و کمیته‌های جاده و تریال کسب کنیم. از لحاظ ابعاد بین‌المللی برای ما خوب بود.

وی ادامه داد: بیش از 80 روز مسابقه داخلی در قالب 37 مسابقه که در تقویم فدراسیون قرار داشت، اجرا کردیم. در مسابقات برون مرزی 3 مدال طلا، 2 نقره‌، 6 برنز کسب کردیم و در رده باشگاهی هم 3 مقام اولی تیمی، 2 مقام دومی و 3 مقام سومی داشتیم. در بخش انفرادی هم 6 طلا، 6 نقره و6 برنز حاصل کار نمایندگان کشورمان بود.

برای حضور در بازی‌های آسیایی هم تاکنون 12 اردو در رده آقایان و بانوان برگزار کردیم و نفرات برتر این اردوها به مسابقات برون مرزی اعزام شدند. در بخش کوهستان برای اولین بار فرانک پرتوآذر توانست در کاپ آسیایی مقام سوم را کسب کند. در رنکینگ آسیایی هم همین ورزشکار به همراه فراز شکری توانستند رتبه اول را از آن خود کنند. در مسابقات جهانی امیرحسین جمشیدیان در مسابقات ایتالیا چهارم شد که اتفاق خوب و ارزشمندی بود.

وی با اشاره به بخش استعدادیابی گفت: مکاتباتی را با هیأت‌ها داشتیم و کارهایی که می‌خواستیم را به آنها گفتیم آنها هم مستعدین خود را به ما معرفی کردند. قرار است برای پیشبرد اهداف خود دوچرخه‌های خریداری شده را به هیأت‌ها اهدا کنیم که این اولین بار خواهد بود. توجه به ورزش همگانی یکی از اولویت‌های ما برای وزارت ورزش است که شنبه‌های بدون خودرو و استفاده از دوچرخه یکی از این موارد است. چند روز پیش که به میاندوآب سفر کرده بودم، دیدم 15 هزار دوچرخه‌سوار در بخش همگانی شرکت داشتند و خیلی قابل توجه بود.

* 90 درصد اردوهای ما تحت نظارت نادوی ایران است

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری با اشاره به بحث دوپینگ گفت: ما برای همه ورزشکاران پرونده سلامت تشکیل دادیم و ورزشکاران فرم‌هایی را پر کردند و تست سلامت از آنها گرفته شد. در حین اردوها سعی کردیم کلاس‌های آموزشی برگزار کنیم و برای ما مهم است که وقتی نماینده‌ای از ایران در مسابقات بین‌المللی شرکت می‌کند، کاملا پاک و سلامت باشد و روی این قضیه زوم کرده‌ایم. سعی کرده‌ایم با انواع تست‌ها و نظارت مسیر دوچرخه‌سواری‌مان رابه سمت سلامت پیش ببریم و ورزشکاران با علم نوین سلامت آشنا شوند. در این بین ضمانتنامه‌هایی از ورزشکارانی که به مسابقات برون مرزی اعزام می‌شوند اخذ می‌کنیم تا خدای نکرده مشکلی پیش نیاید و سعی کردیم با این ضمانتنامه‌ها بچه‌ها در سلامت خود کوشا باشند. البته وقتی مبارزه‌ای با دوپینگ صورت می‌گیرد به هر حال مقاومت‌هایی ایجاد می‌شود و تست‌هایی مثبت می‌شود اما ما با این موارد کاری نداریم و فعالیت خودمان را ادامه می‌دهیم. درچند وقت گذشته دوپینگ افرادی مثبت شده است که البته ما واقعا اسم آنها را نشنیده بودیم و شاید ندانیم. کاری که انجام می‌دهیم این است که از پایه دوچرخه‌سواری‌مان درست شود تا خدای نکرده در خارج اتفاق بدی برای ما نیفتد.

وی ادامه داد: به فدراسیون جهانی هم کارمان را اعلام کردیم و آنها هم وقتی فعالیت‌های ما را ببینند، حمایت می‌کنند. در مجموع کسی که تست دوپینگش مثبت می‌شود تنها خودش مقصر است و متهم. خوشبختانه در این مدت که اعزام داشتیم خیلی کم بوده که دوپینگی صورت بگیرد.

*آتوسا عباسی به دلیل بچه‌دار شدن از دوچرخه‌سواری دور بود

قمری در مورد مشکلات به وجود آمده برای آتوسا عباسی که دستفروشی می‌کند، گفت: ابتدا باید بگویم که همسر او یعنی روح‌الله محمدی به دلیل اینکه یکی از ورزشکاران تحت آموزشش تست دوپینگش مثبت شده بود و اینکه خود او در کمیته انضباطی به دارو دادن به این ورزشکار اقرار کرد ما او را یک سال محروم کردیم اما وقتی به فدراسیون جهانی اعلام کردیم آنها گفتند یک سال کم است و باید 4 سال شود. به این ترتیب تا سال 93 محروم است و حرف‌هایی که در رسانه‌ها زده درست نیست. آتوسا عباسی خودش 2 سالی به دلیل اینکه بچه‌دار شده بود از دوچرخه‌سواری دور بود اما امسال در مسابقات قهرمانی کشور سوم شد و ما او را برای کاپ ژاپن به اردو دعوت کردیم که به دلیل آماده نبودن، انتخاب نشد. همسر او محروم است و ما نمی‌توانیم کاری کنیم اما در رابطه با خودش باید بگویم کوچکترین درخواستی برای کمک نداشته‌ایم. گفته‌اند قهرمان آسیا شده اما این طور نبوده و سال 2011 او در کاپ آسیایی در بین 4 کشور سوم شد. در مجموع اگر مشکل داشت، به ما می‌گفت و ما از طریق صندوق حمایت مشکل او را حل می‌کردیم حالا چه شده که این اتفاق را رسانه‌ای کرده‌اند، نمی‌دانم. حالا خواسته‌ایم بیاید و مشکلش را مطرح کند.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد اینکه دیده شده فدراسیون در بحث تست سلامت تبعیض قائل شده است و نمونه آن دوچرخه‌سوار شهرداری تبریز بوده،‌گفت: در این مورد باشگاه شهرداری تبریز به دلیل اینکه اعلام می‌کرد تیمش برای تور آذربایجان ناقص می‌شود ما به خاطر اینکه نمی‌خواستیم مشکلی برای این تیم به وجود بیاید موافقت کردیم که ورزشکار آنها شرکت کند. در قهرمانی کشور هم تعدادی ورزشکار مشکل داشتند و ما اعلام کردیم ظرف 20 روز مشکلشان را حل کنند و باز هم از آنها تست بگیریم که در نهایت این کار صورت گرفت و پس از حل مشکل در رقابت شرکت کردند.

*5 پیست برای مسابقاتمان خواهیم داشت

وی در مورد اینکه آخرین وضعیت پیست‌های نیمه‌کاره به کجا رسیده است، گفت: تا پایان سال قرار است با حمایت شرکت توسعه و تجهیز پیست کرمان و رشت به بهره‌برداری برسد و با پیست‌های تهران، اهواز، مشهد ما در مجموع 5 پیست برای مسابقات‌مان خواهیم داشت. اما آنچه که برای ما مهم است و ضروری اینکه نیاز به پیست سرپوشیده و چوبی داریم تا رکوردهای واقعی ورزشکاران آنجا ثبت شود. پیست ساری یکی از اولویت‌های ماست و با پیگیری‌های وزیر امیدواریم هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

*باید از دوچرخه های روز دنیا استفاده کنیم

قمری در مورد تجهیزاتی که برای ورزشکاران در بازی‌های آسیایی تدارک دیده خواهد شد، گفت: برای بازی های آسیایی جاکارتا نوع دوچرخه‌های ما مشخص شده و از یک شرکت فرانسوی خریداری می‌کنیم. قرار است در کارت جهانی لهستان هم با یک شرکت لهستانی وارد مذاکره شویم و اگر به توافق رسیدیم آنها به ما تجهیزات بدهند و اسپانسر هم شوند. ما برای بازی‌های آسیایی نیاز داریم که از جدیدترین دوچرخه‌های روز دنیا استفاه کنیم.

وی ادامه داد: دوچرخه‌های پیست بین 15 تا 18 هزار دلار است و برای جاده بین 14 تا 16 هزار دلار. ما می‌خواهیم با گرفتن اسپانسر این هزینه‌ها را کم کنیم.

رئیس فدراسیون دوچرخه‌سواری در مورد ماندانا دهقان به عنوان اولین لژیونر دوچرخه‌سواری بانوان ایران، عنوان کرد: طبق قانون جهانی رجیسترها در پایان هر سال میلادی صورت می‌گیرد و ما هم نمی‌توانیم از الان در این مورد صحبت کنیم. باید قرارداد او به صورت رسمی با تیم اماراتی ثبت شود و بعد از آن اظهار نظر کنیم.

وی در مورد بی ام ایکس گفت: نگاه ما به رشته‌های جدید ویژه است و اگر سریع اقدام کنیم از کشورهای دیگر جلو می‌افتیم و حتی ما به دنبال این هستیم که سهمیه المپیک این ماده را هم کسب کنیم. قهرمانی کشور را برای اولین بار برگزار کردیم و برای مسابقات جهانی هم که کسب تجربه خواهد بود 4 ورزشکار را اعزام می‌کنیم.

602

کد خبر: 850038

وب گردی

وب گردی