زیرساخت های کشور برای مقابله با سوانح قابل قبول نیست 

دولت به ویژه در این حوزه، باید یک عزم ملی را دنبال کند و سیاستگذاری واحد و یک مدیریت واحد را برای سوانح و اتفاقات غیرمنتظره با استفاده از ارتباطات ایجاد کند .

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمد نعیم امینی فرد ، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با رادیو سلامت در خصوص اهمیت بحث پیشگیری در سوانح و حوادث گفت: بحث سوانح در جوامع انسانی امروزه بحث مهمی است . در کشور ما درصد قابل توجهی از مرگ و میر ها و معلولیت ها به سوانح برمی گردد.

وی ادامه داد: گرچه در سال های اخیر تلاش شده است با مباحث آموزشی و پیشگیری، آمار سوانح و حوادث کاهش پیدا کند؛ ولی باز هم ما در دنیا در صدر هستیم.
وی با بیان اینکه کشور ما در یک منطقه حادثه خیز است به لحاظ خط زلزله و گستره عظیمی که دارد، گفت: از طرف دیگر زیرساخت های ما برای مقابله با سوانح زیرساخت های قابل قبولی نیست. شاید مهم ترین مساله ای که ما داریم مساله آموزش های عمومی است.

وی در ادامه افزود: در ارتباط با پیشگیری از سوانح کارهایی انجام شده است ولی به نظر می رسد داشتن یک سیاست کاری واحد یک امر ضروری است. بسیاری از کشورها تجربیات خوبی دارند و مرکز سوانح و اورژانس را متحد کردند.

وی در ادامه تاکید کرد: در این حوزه با تعدد واحدهای مسئول روبرو هستیم و نمی توانند در لحظات بحرانی یک اقدام سریع انجام دهند و وارد عمل شوند؛ ما نهادهای جزیره ای تک تک نسبتا خوبی داریم در حوزه عمل خود عملکرد نسبتا قابل قبولی را دارند ولی به دلیل اینکه یک مدیریت و سیاست گذاری واحد ندارند در مجموع یک پلان عالی کار نیست.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان اظهارداشت: دولت به ویژه در این حوزه، باید یک عزم ملی را دنبال کند و سیاستگذاری واحد و یک مدیریت واحد را برای سوانح و اتفاقات غیرمنتظره با استفاده از ارتباطات ایجاد کند .

یادآور می شود، نخستین جشنواره کشوری «پیشگیری از سوانح و حوادث» به همت شبکه رادیویی سلامت از چهارم شهریور ماه آغاز شده است و علاقه مندان برای شرکت در این جشنواره می توانند آثار خود تا یکم آذر ماه به دبیرخانه جشنواره به نشانی info@jpsh.ir یا سایت جشنواره به نشانی www.jpsh.ir ارسال کنند.

701

کد خبر: 850075

وب گردی

وب گردی