ورود ۶۵ درصد مواد مخدر به ایران از مرز پاکستان

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گفت: حدود ۶۵ درصد موادمخدر قاچاق به ایران، از مرز پاکستان وارد می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز ، سردار محمدمسعود زاهدیان در حاشیه بازدید رئیس نیروی مبارزه با مواد مخدر پاکستان از پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران با اشاره به سابقه روابط دوستانه این دو کشور اظهار کرد: روابط دوجانبه ایران و پاکستان سابقه دیرینه‌ای دارد و جلسه‌ امروز نیز برای تحکیم این روابط و ادامه‌دار بودن همکاری‌ها در مبارزه با قاچاق مواد مخدر و برخورد با ناامن‌کنندگان مرزهای دو کشور برگزار شد.

درباره اینکه چقدر از مواد مخدر وارداتی به ایران از خاک پاکستان به داخل کشورمان منتقل می‌شود، گفت: آمارهای موجود نشان می‌دهد که 60 تا 65 درصد مواد مخدری که به کشورمان وارد می‌شود از مرزهای پاکستان وارد ایران می‌شود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا ادامه داد: ما در تعاملات خود مصمم هستیم تا با همکاری دو کشور ایران و پاکستان تمهیداتی برای ایجاد موانع بیشتر در مرزها به منظور برخورد جدی و مبارزه با قاچاقچیان مواد مخدر ایجاد کنیم.

وی گفت :در حال حاضر مرکز تبادل و همکاری مشترک اطلاعاتی 3 کشور ایران، پاکستان و افغانستان (JPC) فعال است و افسران رابط ما به منظور ضربه زدن به باندهای بین‌المللی قاچاق مواد مخدر اقدامات مشترکی را انجام می‌دهد.

میزان

705

کد خبر: 850136

وب گردی

وب گردی