مهاجرت، برخی مدارس روستایی را از سکه انداخته است

رئیس مجمع خیرین مدرسه ساز گفت: در برخی روستاها به دلیل مهاجرت، مدارس دیگر قابل استفاده نیستند و یا روستایی از روستای دیگر جدا شده که ضرورت دارد تا کلاس درسی ایجاد شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر محمدتقی نظرپور در حاشیه مجمع خیرین مدرسه ساز در پاسخ مبنی بر اینکه چرا در بعضی از نقاط مدارسی ساخته می‌شود که با اقلیم و محیط‌زیست تناسب ندارد و بعد تخلیه می‌شود، گفت: یکی از موضوعاتی که به‌طور جدی با همکارانمان مورد بررسی قرار می‌دهیم، بحث مکان‌یابی مدارس است. باید مدارسی ساخته شود که به به لحاظ معماری همسان با اقلیم باشد.

وی ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان مدارسی با هزینه حداقلی رونمایی شده است که همسان با اقلیم است و در مناطق مختلف این استان قابل اجرا است. اگر مدارس همسان با اقلیم نباشد عمر مفید آن نیز کاهش پیدا می‌کند.

نظر پور اضافه کرد: ما گزارشاتی مبنی بر اینکه با یک حادثه مثل سیل و زلزله مدارس تخریب می‌شوند داریم و به همین دلیل باید نسبت به مکان‌یابی مدارس دقت بیش‌تری داشته باشیم که اتفاقاتی این چنینی نیفتد.

او معتقد است باید مدارس به اندازه‌ای ایمن باشد که در صورت وقوع زلزله یا سیل یکی از مکان‌های امن باشد. در زلزله‌های اخیری که در خراسان رخ داده امدادرسانان در مدارس حضور داشتند و این یعنی اینکه مدارس ما ایمن ساخته شده‌اند.

وی اظهار کرد: مدارسی که در آن‌ها آیین‌نامه ساخت مدرسه رعایت نشده است به مرور زمان مقام‌سازی خواهند شد. در بسیاری از روستاها به دلیل مهاجرت، مدارس دیگر قابل استفاده نیستند و یا روستایی از روستای دیگر جدا شده که ضرورت دارد تا کلاس درسی ایجاد شود. البته این نمونه‌ها بسیار نادر است.

706

کد خبر: 850210

وب گردی

وب گردی