برنامه ریزی دانشگاه ها باید منطبق با دیدگاه های مقام معظم رهبری و اهداف نظام باشد

رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: تمام برنامه ریزی ها در دانشگاه ها باید منطبق با دیدگاه های مقام معظم رهبری و اهداف نظام طراحی شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه شورای دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل با اشاره به اهمیت جایگاه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، خاطر نشان کرد: معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی سعی دارد تلفیقی بین نمایندگان مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با مسئولان فرهنگی انجام دهد که در نهایت بیشتر کار در دست نهاد باشد.
وی افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها یک واحد سازماندهی شده زیر نظر مستقیم مقام معظم رهبری است و برای همه مراکز آموزش عالی یک برنامه عمومی دارد و لذا همه برنامه ریزی ها در دانشگاه ها باید منطبق با دیدگاه های مقام معظم رهبری و اهداف نظام طراحی شود

حذف پستهای غیرضروری، کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت
رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی بر کاهش هزینه های غیرضروری تأکید کرد و افزود: لازم نیست واحدها همه پستهای سازمانی به خصوص در حوزه اجرایی را داشته باشند، حذف پستهای غیرضروری، کاهش هزینه ها را به دنبال خواهد داشت.
وی خاطر نشان کرد: رقابت مطلوب بین واحدها و مراکز دانشگاهی سبب می شود تا توانایی های بالقوه آنان بالفعل تبدیل شود.
دکتر ولایتی با اشاره به برگزاری کلاس های مشترک در علوم پایه ، افزود: در تأسیس و جذب رشته محل ها، بازار کار و نیاز جامعه را در نظر بگیرید.
رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه آینده کشور بستگی به تربیت متخصصین متدین دارد، گفت: ارتقای کیفیت مدارس و آموزشکده های سما می تواند نیاز کشور به متخصصین متعهد و زبده را تأمین کند.
رئیس هیأت مؤسس و امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سخنان خود با اشاره به شخصیت ممتاز مرحوم شیخ صفی الدین اردبیلی، گفت: ایشان از فقهای بزرگ شیعه هستند که برخی به اشتباه می گویند سنی شافعی بود.
وی با بیان اینکه زیارت قبر مرحوم شیخ صفی الدین اردبیلی آرزوی برخی از فقهای سلفی است، گفت: ایشان شاگرد شیخ زاهد گیلانی از فقهای شیعه که به لحاظ عرفان و فقهی از بزرگان هستند.
دکتر ولایتی ادامه داد: عده ای مغرض سعی می کنند مرحوم شیخ صفی الدین اردبیلی را صوفی شافعی معرفی کنند، چرا که می خواهند بگویند شیعه ریشه درستی در اسلام ندارد و از صفویه شروع شده است.

کد خبر: 850241

وب گردی

وب گردی