خروج از" NPT"راهکار مقابله با طرح نمایندگان سنا آمریکا

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: بازگشت به شرایط قبل از پیوستن به "ان پی تی" راهکار مقابله با طرح نمایندگان سنا آمریکاست لذا در مقابل تهدید ایالات متحده باید با تهدید اقدام لازم انجام شود.

به گزارش سرویس سیاسی ایسکانیوز سیدمحمدجواد ابطحی نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انفعال انجام شده در مواجه با برجام توسط برخی مسئولان، سبب شده امروزه آمریکایی ها قدم های بیشتری برای تضییع حقوق ملت کشورمان بردارند، گفت: طرح «کورکر- کاتن» برای ابدی‌سازی محدودیت‌های ایران در برجام، بازگشت خودکار تحریم‌ها علیه کشورمان و بازرسی از سایت‌های نظامی موضوع جدیدی نیست و منتقدان در زمان تصویب برجام به مسئولان گوشزد کردند.

نماینده مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر اینکه متن برجام طوری تدوین شده که در برخی موارد می توان از آن به طور دلخواه استنباط و تفسیر کرد، افزود: متاسفانه باید گفت که خوش‌بینی به طرف های مذاکره کننده سبب شده امروزه شاهد اقدامات نمایندگان سنا آمریکا برای تغییر برجام باشیم.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها قابل اعتماد نیستند و پیشنهاد ابدی‌سازی محدودیت‌های ایران در برجام بیانگر همین امر است، ادامه داد: می توان اذعان کرد که بازگشت به شرایط قبل از پیوستن به "ان پی تی" (NPT) راهکار مقابله با طرح نمایندگان سنا آمریکاست.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: هم اکنون پاکستان، روسیه، آمریکا و بسیاری از کشورهای دیگر عضو "ان پی تی" نیستند لذا در مقابل تهدید ایالات متحده باید با تهدید اقدام لازم را انجام داد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید یادآور شد که اجرای "پروتکل الحاقی" توسط دولت نیز خلاف اصل 77 قانون اساسی است زیرا پیوستن به چنین امری نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی بوده و گفته مسئولان مبنی بر خروج از"پروتکل الحاقی" صحیح نیست.

منبع: خانه ملت

303

کد خبر: 850262

وب گردی

وب گردی