اعزام 2 تیم راه‌انداز هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر از اعزام دو تیم راه‌انداز هلال‌احمر به‌منظور آماده‌سازی مراکز درمانی هلال‌احمر برای خدمت‌رسانی به زائران در ایام اربعین خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، سید علی مرعشی با اعلام اینکه نخستین تیم راه‌انداز مراکز درمانی هلال‌احمر جمعه گذشته (28 مهر) به عراق اعزام شده‌اند، گفت: 13 نفر از همکاران هلال‌احمر به عنوان تیم راه‌انداز به کربلا اعزام شده‌اند و تاکنون 8 مرکز درمانی بین راهی هلال‌احمر در 3 کانکس و 5 ساختمان راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امسال سه کانکس درمانی هلال‌احمر در کاظمین، سامراء و امامزاده سید محمد فعال بوده و خدمات درمانی لازم را به زائران ارائه خواهد کرد، افزود: مقرر شده است تا یک‌هزار و 500 نیروی درمانی متخصص شامل متخصصان داخلی، قلب و عروق، مغز و اعصاب، ارتوپدی، زنان و جراحی برای خدمت‌رسانی به زائران در اربعین؛ به عراق اعزام شوند.

به گفته رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر نیروهای امدادی ویژه اربعین تا 25 ماه صفر (23 آبان) در خدمت زائران خواهند بود و درمانگاه‌های هلال‌احمر نیز تا پایان ماه صفر فعال بوده و خدمات لازم به زائران ارائه خواهد شد.

701

کد خبر: 850275

وب گردی

وب گردی