دستور وزیر بهداشت برای ایجاد تسهیلاتی برای بازگشت پزشکان خوشنام ایرانی از خارج/ مجمع جهانی سلامت سال 2018 در ایران برگزار می شود

دکتر حریرچی گفت: باید تمهیداتی بیندیشیم تا پزشکان ایرانی که در خارج از کشور فعالیت می کنند را به کشور بازگردانیم و طبق دستور وزیربهداشت باید تسهیلات به پزشکان ایرانی خارج از کشور بدهیم تا به کشور بازگردند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر ایرج حریرچی در پاسخ به سوال وبدا درخصوص نتایج و دستاوردهای سفر اخیر وی به آلمان و اتریش، گفت: با توجه به کمبود پزشک در ایران، در کشور هشت میلیونی اتریش ۱۷۰۰ پزشک ایرانی مشغول به فعالیت هستند، درحالیکه کشور اتریش تنها 10 درصد جمعیت کشور ما را داراست.

دکتر حریرچی گفت: ازسال ۶۲ تاکنون سه الی پنج هزار پزشک در کشور تربیت کرده ایم که قسمت قابل توجهی از آنها در سایر کشورها خدمت می کنند، ضمن اینکه آنها سفیران کشور ایران و پزشکان بسیار خوش نامی هستند و باید تمهیداتی بیندیشیم تا آنها را به کشور بازگردانیم و طبق دستور وزیربهداشت باید تسهیلات به پزشکان ایرانی خارج از کشور بدهیم تا به کشور بازگردند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: خانواده ها اول از کیفیت ‌دانشکده ها در خارج از کشور مطمئن شوند، چراکه در برخی از کشورهای آسیایی و اروپای شرقی آموزش های آکادمیگ پزشکی خوبی ارائه نمی شود و لذا تحصیلکرده های رشته های پزشکی نمی توانند از تبحر زیادی برخوردار باشند و باید دقت شود که تایید مدرک براساس کیفیت آموزش و سختی هایی که فرد متحمل می شود، باشد و استانداردهای ایران در آموزش نسبتا بالا و سختگیرانه است.

وی در خصوص سفر اخیر خود به آلمان به منظور شرکت در مجمع جهانی سلامت گفت: در این مجمع، اقدامات جمهوری اسلامی ایران در زمینه بیمه شدن مردم و محافظت مالی از آنها، تربیت سفیران و طرح تحول سلامت مورد استقبال قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در این سفر با وزرای بهداشت آلمان، پرتغال و قطرنیز دیدارهایی داشتیم، افزود: با توجه به اقدامات ایران در حوزه سلامت و توانمندی های دانشگاه علوم پزشکی تهران ، مقرر شد مجمع جهانی سلامت سال 2018 در ایران و در جزیره کیش برگزار شود.

دکتر حریرچی گفت: در کشور آلمان با پزشکان ایرانی ملاقات داشتیم و از بیمارستان سه هزار تختی چاریته برلین نیز بازدید کردیم، این بیمارستان قسمت عمده خدمات آموزشی دانشگاه برلین را ارائه می دهد.

وی با بیان این که در کشور اتریش با مقامات وزارت بهداشت اتریش نیز ملاقات داشتیم، گفت: در اتریش شرکتی فعالیت می‌کند که ۱۴۴ هزار تخت بیمارستانی را در اروپا، آسیا، آفریقا و آمریکای جنوبی اداره می‌کند. این تعداد تخت از مجموع تخت های بیمارستانی موجود در کشور ما بیشتر است و 700 هزار نفر نیروی بهداشتی و درمانی اعم از پزشک، پیراپزشک و پرستار و غیره دارد، در حالیکه افرادی که در بهداشت و درمان کشور ما شاغل هستند، کمتر از این تعداد است.

دکتر حریرچی گفت: در دنیا حرکت به سمتی است که با مدیریت های انبوه کار می کنند و آنهایی که توانایی و دانش فنی مدیریت بیمارستان را دارند، این کار را انجام می دهند، تا با کم کردن هزینه های جانبی و سرباری بتوانند در هزینه ها صرفه جویی کنند و لذا باید هزینه اداره بیمارستان ها بهینه و در هزینه ها صرفه جویی شود در این مدل بیمارستان‌ها مستقل هستند.

701

کد خبر: 850280

وب گردی

وب گردی