محکومیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی

ده ها تن از علمای مسلمان از حکومت های عربی و اسلامی خواستند تا توافقنامه هایشان را با رژیم صهیونیستی فسخ کنند زیرا اسراییل یک رژیم اشغالگر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ده ها تن از علمای مسلمان از حکومت های عربی و اسلامی خواستند تا توافقنامه هایشان را با رژیم صهیونیستی فسخ کنند زیرا اسراییل یک رژیم اشغالگر است.

بر اساس این گزارش در نهمین کنفرانس پیشگامان بیت المقدس موضوع "علمای امت در مقابله با عادی سازی روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی" مطرح شد.

گفتنی است این همایش که فعالیت خود را در استانبول آغاز کرده بود در حاشیه نهمین گردهمایی "پیشگامان قدس " بود که توسط ائتلاف جهانی حمایت از قدس و فلسطین برگزار می شود.

این بیانیه اعلام کرد که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی شرعا حرام است و یک جرم می باشد اعم از اینکه این عادی سازی اقتصادی، رسانه ای، فرهنگی، ورزشی یا اجتماعی باشد و آنچه طرفداران عادی سازی با دشمن صهیونیستی می خواهند هدفی است که شرعا جایز نیست.

در ادامه این بیانیه آمده است که عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی، با دوستی با مسلمانان و واجب بودن کمک به آنها و تبری جستن از تجاوزکاران به حقوق آنها تناقض دارد. زیرا آنها مسلمانان را از شهر ها و مقدساتشان بیرون کرده اند.

در ادامه این بیانیه می افزاید: "فلسطین یک سرزمین اسلامی است که هیچکس نمی تواند از هیچ ذره ای از آن صرفنظر کند و امتیاز دادن و به رسمیت شناختن حق تشکیلات صهیونیستی برای ایجاد حکومت خود در سرزمین اسلام و مسلمانان خیانت به خدا و رسول و مؤمنان دیگر است.

این بیانیه خواستار لغو توافقنامه ها و معاهدات و توافق های سیاسی بین رژیم های عربی و اسلامی و "رژیم صهیونیستی" و تعهدات پس از آن شده است. علما در بیانیه خود اظهار داشتند که این توافقنامه ها "حرام، نامناسب و غیرقابل اجرا است.

کد خبر: 850318

وب گردی

وب گردی