جانشینان مسلمان و غفوری در دربی مشخص شدند!

احتمالا بشار جانشین مسلمان می‌شود و جابر انصاری هم به جای غفوری به بازی می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز، با توجه به تصاویر و ویدئوهایی که از محسن مسلمان و وریا غفوری منتشر شده، کمیته اخلاق حکم به محرومیت این دو بازیکن داده است. محرومیتی که پیش از دربی گریبان استقلال و پرسپولیس را گرفته است. هر دو بازیکن از ستون‌های اصلی تیم‌شان هستند و استقلال به بازی با وریا و پرسپولیس به بازی با مسلمان عادت کرده. محسن مهندسِ حملاتپرسپولیس است و طراحی حمله‌ها را به عهده دارد. غفوری هم در سمت راست زوج هماهنگی با خسرو حیدری ساخته بود که استقلال را در این کانال زهردارتر می‌کرد. ولی به هر حال چاره‌ای نیست و شفر و برانکو باید برای دربی و حداقل مدتی بعد از آن، دنبال جایگزین این دو بازیکن باشند.

پرسپولیس در روزهای غیبت مسلمان باید راهی را برود که در این فصل وقتی به بن‌بست می‌خورد از آن استفاده می‌کرد. خروج مسلمان، یعنی خارج شدن تنها بازیساز پرسپولیس. با بیرون رفتن مسلمان، برانکو قید بازیکنی تخصصی در وسط زمین و پشت مهاجم را می‌زند. ترجیح می‌دهد با استفاده از دو هافبک دفاعی و دو هافبک کناری، چهار هافبک‌اش را شکل دهد. یعنی ربیع‌خواه و کامیابی‌نیا وظیفه کارهای دفاعی را به عهده دارند، وحید امیری هم مثل همیشه در سمت چپ تهاجمی به میدان می‌رود. فقط می‌ماند انتخاب یک جانشین برای محسن مسلمان. دم دست‌ترین گزینه برای جانشینی این بازیکن، بشار رسن است. بازیکنی که به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا نشان داده که کیفیت لازم برای حضور در پرسپولیس را دارد. فقط بشار برخلاف مسلمان، باید در لب خط به بازی برود. یعنی پرسپولیس جانشینی برای مسلمان ندارد و بازی گرفتن از بشار رسن در کناره‌ها، تنها چاره برانکو است.

در آن سمت، استقلال نیازی به این همه تغییر تاکتیک و ایده ندارد. در همین یک فصلی که گذشت هم زیاد پیش آمد که غفوری در ترکیب نبود و خسرو حیدری جایگزین او در دفاع راست شد. تا این جای کار برای شفر راحت است. ولی دغدغه اصلی شفر به بازیکن جایگزین خسرو حیدری برمی‌گردد. خسرو به دفاع راست برود، هافبک راست استقلال خالی می‌شود. پستی که احتمالا با جابر انصاری پر می‌شود. بازیکنی که سابقه رفت و برگشت گل زدن به پرسپولیس را هم در کارنامه دارد و در این فصل هم اولین مهاجم استقلالی بود که برای این تیم گل زد. استقلال از قربانی یا شهباززاده در خط حمله استفاده می‌کند. حتی فرشید اسماعیلی هم شاید مانند دیدار جام حذفی به عنوان مهاجم وارد زمین شود. اتفاقی که احتمال حضور جابر انصاری در کناره‌های زمین را بیشتر هم می‌کند.

601

کد خبر: 850319

وب گردی

وب گردی