تجاوزات اسرائیل به سوریه ناشی از پیروزی‌ها بر تروریسم است

سفیر سوریه در بیروت تاکید کرد تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه واکنش و نتیجه پیروزی‌هایی است که سوریه در برابر تروریست‌ها کسب می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سانا، مراسم یادبود شهید «عصام زهرالدین»(از فرماندهان ارشد ارتش سوریه که در دیرالزور به شهادت رسید)، در شهرک خلده لبنان با حضور علی عبدالکریم و محمد فتحعلی سفیران سوریه و جمهوری اسلامی ایران و برخی شخصیت‌های دیگر برگزار شد.

سرلشکر عصام زهر الدین از فرماندهان ارشد ارتش سوریه در دیرالزور بود که طی سه سال محاصره کامل این شهر از سوی تروریست‌های داعشی، مانع سقوط دیرالزور به ویژه فرودگاه نظامی آن شد و یکی از اسطوره‌های مقاومت به شمار می‌رفت، وی در جریان عملیات پاکسازی حومه دیرالزور و بر اثر انفجار یکی از مین‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های تکفیری به شهادت رسید.


بر اساس گزارش خبرگزاری سوریه(سانا)، عبدالکریم سفیر سوریه در بیروت در این مراسم خاطر نشان کرد سوریه با تقدیم شهید و فداکاری و جانفشانی ارتش و مواضع و اصول خود موفق به ایستادگی در برابر دشمن . وی افزود شهید زهرالدین و تمام شهدا از سوریه در مقابل همجمه تروریستی دفاع کردند.

وی اظهار داشت مردم سوریه امروز به تصویر درخشانی که شهید زهیرالدین و دیگر قهرمانان مانند او در ارتش سوریه و همپیمانانش به جا گذاشتند، افتخار می‌کنند، کسانی که در راه دفاع از سوریه در مقابل تروریسم جانفشانی کردند، سوریه با شهدای خود برای ادامه نبرد تا پیروزی نهایی بر تروریسم عهد و پیمان می‌بندد.

عبدالکریم درباره تجاوزات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه که هر از چندگاهی تکرار می‌شود، خاطر نشان کرد که تجاوزات اسرائیل به خاک سوریه، فقط نتیجه و واکنش به پیروزی‌هایی است که سوریه بر تروریست‌ها کسب می‌کند.

طلال ارسلان رئیس حزب دموکراتیک لبنان هم تاکید کرد ایستادگی و مقاومت سوریه در مقابل جنگ تروریستی که در معرض آن قرار گرفته است، منطقه را از یک توطئه بزرگ که آن را هدف قرار می‌داد، حفظ کرد.

ارسلان اظهار داشت ارتش و جوانان سوریه و همپیمانان این کشور برای دفاع از آن به پا خاستند و به تکلیف خود در مقابله با هجمه استعماری تروریستی وحشیانه‌ای عمل کردند که آن را هدف قرارداده و هدف آن از بین بردن مسئله مرکزی و محوری امت یعنی فلسطین است.

وی افزود شهید عصام زهرالدین در یک محیط ملی تربیت یافت، محیط قهرمان «سلطان پاشا الاطرش» و محیط رزمندگان عرب سوری در جولان سوریه و با حکایت‌های قهرمانی و شهدا و ایستادگی افسانه‌ای در مقابل استعمار فرانسوی پرورش یافت.

کد خبر: 850323

وب گردی

وب گردی