پورمختار: اقدامی برای شفافیت از سوی دولت صورت نگرفته است

عضو کمیسیون حقوقی مجلس با در نظر داشتن تصویب قانون مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد شفافیت اموال مسئولان اظهار داشت: تا به الان اقدامی از سوی دولت برای اجرای آن صورت نگرفته است .

محمد علی پور مختار نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز با اشاره به قانون مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام مبنی بر شفافیت رد اموال مسئولان گفت: بعد از تصویب این قانون منتظر اجرای آن از طرف قوای سه گانه هستیم که اگر اجرایی شود جلوی بسیاری از سواستفاده ها را خواهد گرفت ولی تا به الان اقدامی از سوی دولت برای اجرای آن ندیدیم.

وی با در نظر داشتن تصویب قانون مجلس مبنی بر علنی کردن نام و دادگاه مفاسد اقتصادی اظهار داشت: این هم گامی است از سوی مجلس که هم با آن پیشگیری صورت بگیرد و هم اشخاصی که به این موضوع توجهی نداشته باشند و بخواهند به سواستفاده خود ادامه بدهند با برگزاری علنی جلسات و اعلام اسامی آن ها در روند رسیدگی و پیشگیری از وقوع چنین مفاسدی موثر باشد و این قانون هم ان شاءالله اجرایی و نتیجه مثبت داشته باشد.

پورمختار تصریح کرد: ولی ما در موضوعات دیگر هم نیاز به شفافیت داریم ،دیگر دستگاه ها هم نباید منتظر باشند که مجلس این موضوعات را به قانون تبدیل کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دستگاه ها باید به سمت قانون سلامت اداری بروند ولی چون این قانون هم سخت اجرامی شود و حتی بعضی از آیین نامه های آن تهیه نشده طبیعی است که نابسامانی هایی وجود داشته باشد.

303

کد خبر: 850324

وب گردی

وب گردی