تاسیس دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی «D8» در همدان

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: با پیگیرهای وزارت علوم و همکاری دانشگاه بوعلی سینا، دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی موسوم به «D8» در شهر همدان ایجاد می شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حسین سالار آملی اظهار داشت: در بیانیه پایانی اجلاس سران سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی که در استانبول برگزار شد بر ایجاد دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی «D8» در همدان، تاکید شده است.

وی افزود: در این بیانیه با ابراز خرسندی از ابتکار جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد دانشگاه سازمان «D8» وابسته به دانشگاه همدان، از جمهوری اسلامی ایران خواسته شده است تا روش‌های کاری این دانشگاه را تعیین کرده و کشورهای عضو را برای توسعه منابع انسانی خود با استفاده از امکانات این دانشگاه یاری کند.

براساس این گزارش، مسئولان وزارت علوم و دانشگاه بوعلی سینای همدان از دو سال پیش پیگیر ایجاد دانشگاه سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی، موسوم به
«D8» در همدان بوده‌اند و هم اکنون این دانشگاه موافقت اصولی خودرا از شورای گسترش آموزش عالی دریافت کرده است و اساسنامه آن تایید اولیه مرکز همکاری‌های علمی و بین المللی وزارت علوم و وزارت امور خارجه را داشته و آمادگی دارد از ترم اول سال تحصیلی 97-1396 دانشجو پذیرش کند.

سازمان اقتصادی کشورهای اسلامی با عضویت هشت کشور ایران، ترکیه، بنگلادش، مالزی، اندونزی، مصر، پاکستان و نیجریه تاسیس شده است.

کد خبر: 850335

وب گردی

وب گردی