تلاش امارات برای سیطره بر تنگه باب المندب

شبکه خبری الجزیره امروز (دوشنبه) به نقل از ساکنین جزیره میون واقع در ورودی تنگه راهبردی باب المندب در جنوب یمن گزارش داد که امارات یک پایگاه هوایی در این جزیره استراتژیک ایجاد کرده است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از الجزیره، امارات مساحت گسترده ای از زمین های اهالی این جزیره را اشغال کرده و آن ها را به مناطق نظامی محصور تبدیل و در این مناطق یک پایگاه هوایی تاسیس کرده است.

این جزیره از مهمترین راه های استراتژیک دریایی در جهان می باشد و نقطه عبور کالاهای آسیایی به نقاط دیگر و خود این کشور است.

طبق این گزارش، اهالی جزیره میون می گویند که زمین های آن ها به مستعمره امارات تبدیل شده و ابوظبی با نیروهای ویژه خود این جزیره را تحت محاصره قرار داده است.
ساکنان این جزیره همچنین گزارش دادند که امارات از ورود به جنگ یمن در قالب ائتلاف عربی اهداف دیگری داشته و اکنون بر کسی پوشیده نیست که یکی از اهداف این کشور تسلط بر سواحل جنوبی یمن و جزایر نزدیک به آن بوده تا از این طریق بتواند به طور کامل بر تنگه باب المندب مسلط شود.

جزیره میون یا پریم یک جزیره آتشفشانی در ورودی تنگه باب المندب و بخشی از خاک یمن است که 13 کیلومتر مربع مساحت دارد و به لحاظ اداری، در حوزه استحفاظی استان تعز قرار دارد.

براساس آمارهای سال 2004، شمار ساکنان این جزیره آتشفشانی به 221 نفر می رسد.

نیروهای ائتلاف عربی اکتبر سال ۲۰۱۵ میلادی کنترل جزیره میون موسوم به «بریم» را به دست گرفتند.

کد خبر: 850372

وب گردی

وب گردی