مخالفت قاطع سوریه با طرح فدرالیسم

وزیر اطلاع رسانی سوریه می‌گوید که اظهارات مبنی بر تشکیل فدرالیسم یا کنفدرالیسم در این کشور هیچ معنایی ندارد و ترکیه و آمریکا نیز با اقدامات خود تجاوز آشکاری به این کشور کرده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز، «رامز ترجمان» وزیر اطلاع رسانی سوریه اظهاراتی را درباره اقدامات اخیر کُردهای این کشور و مداخلات آمریکا و ترکیه مطرح کرد.

ترجمان در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گفت: «نکته مهمی که همه باید بدانند این است که همه چیز در لوای قانون اساسی، ملی گرایی و پرچم سوریه قابل بررسی و توافق است. لذا شرق و غرب فرات نامهایی هستند که پیشتر آن را نشنیده بودیم و هرگز آن را به رسمیت نمیشناسیم».

وی با بیان این مطلب افزود: «برخی فکر می کنند که مصالحه یا مناطق کاهش تنش عبارتند از سر آغاز فدرالیسم یا کنفدرالیسم در سوریه، در حالی که این اظهارات هیچ ارتباطی به حکومت سوریه ندارد».

این مسئول سوری در واکنش به اظهارات نیروهای دموکراتیک سوریه که گفته بودند آینده رقه را ساکنان آن و در چارچوب یک حکومت غیر مرکزی تعیین خواهند کرد گفت: «امکان ندارد [حکومت] غیر مرکزی یا چیز دیگری وجود داشته باشد؛ دمشق است که هدایت سیاسی، اقتصادی و اجتماعی جمهوری عربی سوریه را بر عهده دارد».

ترجمان ادامه داد: «اگر در آینده تصمیم گرفته شود که آینده جدیدی برای سوریه رقم بخورد، مردم سوریه درباره آن سخن خواهند گفت نه آمریکاییها و نه هیچ حکومت دیگری».

وی تصریح کرد که ورود نیروهای نظامی ترکیه به شهر ادلب و حضور نظامی آمریکا در «التنف» و برخی از مناطق مرزی سوریه «تجاوز آشکار» است و دولت سوریه حق دارد که پاسخ درخوری به آن بدهد.

وزیر اطلاع رسانی سوریه در پایان خاطر نشان کرد، ورود یگانهای ترکیه ای به ادلب در خارج از چارچوب توافق آستانه بود و حکومت سوریه از آن اطلاعی نداشت، ولی «ما به شیوه کار روسیه در مدیریت مناطق کاهش تنش اطمینان داریم».

کد خبر: 850382

وب گردی

وب گردی