41 درصد پیشرفت در پروژه  انتقال آب از خلیج فارس به کرمان/همکاری نکردن صندوق توسعه ملی در پروژه/ عدم شناخت مسوولین دولتی نسبت به این گونه پروژه ها

نماینده مردم سیرجان گفت: تا کنون 41 درصد از پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان پیشرفت داشته که در صورت تامین منابع مالى ماهیانه 40 میلیارد تومان این بخش طى ٢٢ ماه به اتمام خواهد رسید.

شهباز حسن پور بیگلری نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در رابطه با وضعیت کنونی طرح انتقال آب خلیج فارس به کرمان در گفت وگو با خبرنگار ایسکانیوز، اظهار داشت: خوشبختانه این ابرپروژه در کشور به دست شرکت های خصوصی سازی در حال اجرا است.

وی ادامه داد: این پروژه با شرکت مس سرچشمه، شرکت سنگ آهن یزد و چند شرکت دیگر در حال فعالیت است که همکاری بسیار خوبی با یکدیگر دارند.

فعالیت دو هزار نفر در پروژه انتقال آب خلیج فارس به کرمان

نماینده مردم سیرجان ادامه داد: بیش از دو هزار نفر در این پروژه مشغول به کار هستند و امیدواریم این پروژه وضعیت بهتری پیدا کند.

حسن پور بیگلری اظهار داشت: در فاز اول این پروژه سالانه ١١٠میلیون متر مکعب است که 45 میلیون متر مکعب آن در گلگهر، 30 میلیون متر مکعب در مس و 20 میلیون متر مکعب در چادرملو قرار گرفته قرار بر آن است تا 15 میلیون متر مکعب از این پروژه صرف آب شرب وکشاورزى شود.

وی ادامه داد: فاز دوم این پروژه ٤٠٠ میلیون متر مکعب در سال است که بسیارى از اقدامات آن از جمله آبگیر و مسیرسازى در فاز یک انجام شده و فقط آب شیرین کن و لوله گذارى آن باقی مانده است.

41 درصد پیشرفت در این پروژه/ با اختصاص 40 میلیارد تومان به منابع مالی تا 22 ماه پروژه به اتمام خواهد رسید

نماینده مردم سیرجان ادامه داد: طول قطعه اول از بندر عباس تا گلگهر ٣٠٠ کیلومتر، قطعه دوم تا سرچشمه ١٣٠ کیلومتر و همچنین قطعه سوم پروژه تا اردکان ٣٤٠ کیلومتر است.

حسن پور بیگلری افزود: قطر لوله فاز اول ١٦٠٠ میلیمتر با پوشش اپوکسی در داخل و پوشش پلى اتیلن در خارج لوله صورت گرفته که ٧ ایستگاه پمپاژ به همراه مخازن عظیم ذخیره هر یک به ظرفیت ٢٠ هزارمتر مکب و دو مخزن تعادلى هریک به ظرفیت ٥٠ هزار مترمکب آماده است که جمع انرژى مصرفى آن ١٤٠مگاوات در مسیر قرار دارد.

وی ادامه داد: تا کنون 41 درصد از این پروژه پیشرفت داشته که در صورت تامین منابع مالى ماهیانه٤٠ میلیارد تومان این بخش طى ٢٢ ماه به اتمام خواهد رسید.

عدم همکاری صندوق توسعه ملی در پروژه

حسن پور با بیان این که متاسفانه صندوق توسعه ملی هیچ گونه همکاری در خصوص این پروژه نداشته است، تصریح کرد: یکی از معضلات کشور عدم شناخت مسوولین دولتی نسبت به این گونه پروژه ها است.

وی افزود: درخصوص این پروژه ده ها نشست و جلسه با مسوولین داشته ایم اما متاسفانه هیچ کدام به جمع بندی نرسیده اند.

نماینده مردم سیرجان تاکید کرد: متاسفانه سیستم اداری ما مشکل دارد که به هیچ وجه همراه با بخش خصوصی نمی تواند کار کند.

گفتنی است، استانداران کرمان و هرمزگان روز پنجشنبه 27 مهر ماه در رابطه با انتقال آب از خلیج فارس به صنایع جنوب شرق کشور جلسه ای داشتند.
در این دیدار نمایندگان استان هرمزگان ذوالقدر، آشوری و هاشمیان و نمایندگان استان کرمان امیری، پورابراهیمی و حسن پور به اهمیت اجرای طرح ملی انتقال آب خلیج فارس به منظور تامین آب آشامیدنی هرمزگان و صنایع جنوب شرق کشور سخنرانی و اعلام کردند از ظرفیت و توان مجلس برای سرعت بخشیدن به این طرح ملی استفاده خواهد شد.

901/900

کد خبر: 850483

وب گردی

وب گردی