آلونک نشینی در دل شیراز

اولویت شورای شهر شیراز در حوزه عمرانی اتمام پروژه های ناقص و پس از آن آغاز پروژه های جدید است.

به گزارش ایسکانیوز، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه بازدید اعضای این کمیسیون از پروژههای عمرانی شهرداری منطقه 4 شیراز با اعلام این مطلب گفت: منطقه 4 شهرداری باید برای پروژه های خود اولویت بندی کرده و بر این اساس نسبت به اجرای پروژه ها اقدام کند.
نواب قائدی افزود: نگاه شورای شهر نسبت به پروژههای عمرانی این است که ابتدا پروژه های ناقص را به اتمام برساند و پس از آن پروژه های جدید را آغاز کند.
وی با اشاره به رکود اقتصادی حاکم بر کشور و تاثیر آن بر اعتبارات شهرداریها گفت: با توجه به این رکود با آمدن شهردار جدید یکی از مواردی که به جد دنبال خواهیم کرد استفاده از ظرفیت سرمایه گذاران و سایر شیوه های تامین اعتبار از جمله BOT در پروژه های شهری است که در این زمینه چندین بسته سرمایه گذاری از جمله شهربازی برای حضور سرمایه گذاران تهیه شده است.
قائدی تصریح کرد: از ابتدای فعالیت شورای پنجم، کمیسیون عمرانی علاوه بر برگزاری جلسات عادی هفتگی بازدید از پروژه های عمرانی سطح شهر را نیز در دستور کار دارد که تا کنون از تعدادی پروژه کلان و مربوط به مناطق بازدید به عمل آمده است.
وی با اشاره به برخی ویژگی های منطقه 4 از جمله قرارگرفتن یکی از ورودی های اصلی شهر در این منطقه، اظهارداشت: یکی از پروژه های اثرگذاری که باید تا چندی دیگر عملیات اجرایی آن آغاز شود پروژه بولوار 55 متری مهدیه و تقاطع آن بر روی بولوار امیرکبیر می باشد که مراحل مقدماتی آن در حال انجام است.
قائدی در خصوص زمان گشایش ادامه زیرگذر گلستان گفت: در حال حاضر اقدامات لازم برای گشایش این محور در حال انجام است تا حداقل برای عبور مردم بازگشایی شود اما تاکید کرده ایم که این پروژه به صورت ناقص بهره برداری نشود زیرا به عنوان مثال اگر بخواهیم به صورت موقت این محور را بازگشایی کنیم در حالی که هزینه روشنایی دائم آن 500 میلیون تومان است ما باید برای هزینه روشنایی موقت 200 تا 300 میلیون تومان بپردازیم که این مقرون به صرفه نیست. سرپرست شهرداری منطقه 4 شیراز هم در این جلسه ضمن ارایه گزارشی از وضعیت این منطقه گفت: شهرداری منطقه 4 با گستره ای افزون بر 2866 هکتار، 267 هزار نفر جمعیت و 78287 خانوار را در خود جای داده که ما برای خدمات رسانی بهتر، این منطقه را به 8 ناحیه تقسیم بندی کرده ایم.
محمود رضا مهرجهانیان افزود: یکی از پروژه های بزرگ ما در این منطقه بازگشایی و تعریض ادامه مسیر بولوار رحمت در حد فاصل بولوار باهنر تا پارک جنت بود که اعتباری افزون بر 33 میلیارد تومان برای تملک این محور هزینه شد.
وی با اشاره به برخی دیگر از فعالیت های این منطقه شهرداری در حوزه های عمرانی، ترافیکی و سرمایه گذاری گفت: یکی از پروژه های ما تعریض محور بولوار سرباز حد فاصل چهارراه هوابرد تا بعد از اداره بهزیستی است که وجود 16 درخت بر سر راه این محور عملیات اجرایی این پروژه را با مشکل مواجه کرده است که باید فکری به حال این درختان شود.
مهرجهانیان با اشاره به اجرای چند پروژه از جمله کوچه باغ، سرای محله، دارالقرآن و ساماندهی و مناسب سازی معابر برای استفاده نابینایان، معلولین و سالمندان اظهار داشت: در حال حاضر تنها هزینه نگهداری بوستان جنت ماهیانه 100 میلیون تومان و سالانه 2/1 میلیارد تومان است در حالی که کل درآمد غرفههای تجاری این بوستان سالانه به 200 میلیون تومان نیز نمیرسد.
سرپرست شهرداری منطقه 4 شیراز گفت: کل اعتبارات عمرانی منطقه در سال جاری بالغ بر 5/41 میلیارد تومان است در حالی که تنها پیمانکاران ما از این منطقه 3/11 میلیارد تومان طلب دارند و علی رغم وضعیت بد اقتصادی و درآمد پایین تا کنون توانستیم 52 درصد جذب بودجه داشته باشیم.
مهرجهانیان افزود: یکی از پروژه های شاخص سطح منطقه پروژه تجاری اداری سرمایه گذاری بولوار سرباز شامل 11 واحد تجاری و 11 واحد اداری است که بخشی از درآمد آن صرف هزینه های جاری شد.
وی در خصوص وجود تعدادی آلونک در پشت کارخانه ریشمک گفت: در کنار ضلع شرقی کارخانه ریشمک زمینی وجود دارد که مالکیت رسمی آن مشخص نشده و حدود 20 تا 30 سال است عده ای با مقاصدی خاص در ابتدا به صورت چادرنشین و سپس با ساخت اتاقک هایی در این محل مستقر شده اند.
مهرجهانیان گفت: با توجه به این موضوع حتی رای کمیسیون ماده 100 نیز برای تخریب این اماکن صادر شد اما به دلیل تبعات اجتماعی آن این حکم اجرا نشد اما در حال حاضر مجدداً پرونده این بخش در حال بررسی است.
معاون عمرانی منطقه 4 شهرداری شیراز هم گفت: یکی از اصلی ترین پروژه های منطقه، المان ورودی شهر شیراز است که از سال 90 آغاز شده و تا کنون 70 درصد آن پیش رفته اما به دلیل کمبود اعتبارات در حال حاضر برای ادامه کار دست نگه داشته ایم. با توجه به این که این پروژه در میان 2 منطقه 4 و 9 است تنها برای تملک املاک مورد مسیر در منطقه 4 یازده میلیارد تومان هزینه شده است.
ساختمانی اضافه کرد: فعالیت در ضلع شمالی این پروژه 100 درصد به اتمام رسیده و عملیات اجرایی ضلع جنوبی نیز پس از تخصیص اعتبار انجام می شود که برای تکمیل دو سمت پروژه 5/3 تا 4 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است و در صورت تامین اعتبارات این پروژه ظرف 18 ماه آینده تکمیل می شود.
وی با اشاره به تملک 6/6 هکتار از املاک مورد این مسیر گفت: ایجاد آرامگاه برای یک شهید گمنام دفاع مقدس در این محل پیش بینی شده است.
ساختمانی در خصوص تخریب آسفالت معابر این منطقه توسط برخی دستگاه های خدمات رسان نیز گفت: علی رغم آن که عمر آسفالت های ما در معابر بیش از 20 سال است اما آسفالت برخی معابر ما حتی مدت یک سال هم دوام ندارد چرا که دستگاه های خدمات رسان در این معابر اقدام به حفاری می کنند که هزینه ترمیم این آسفالت ها حتی بیش از آسفالت کامل معابر است. هم اکنون نیز اداره آبفا وارد منطقه ما شده و در حال حفاری است که تمامی این مشکلات به نبود مدیریت واحد شهری برمی گردد که باعث هدررفت این منابع می شود.
وی با اشاره به اجرای پروژه سرمایه گذاری بولوار سرباز با اعتبار 5/3 میلیارد تومان نیز گفت: در خصوص بازگشایی محور بولوار سرباز و تملک این مسیر تا کنون 7/5 میلیارد تومان هزینه شده و تملک 570 متر مربع دیگر آن باقی مانده این در حالی است که وجود 16 درخت در مسیر، جلوی فعالیت ما را گرفته است.
معاون عمرانی شهرداری منطقه 4 شیراز برخی فعالیت های این منطقه در بوستان جنت را یادآور شد و گفت: در حال حاضر یک زمین برای ایجاد پروژه ورزشی در بخشی از بوستان باغ جنت آماده شده است و همچنین 7 هکتار منطقه جنگلی نیز در حاشیه کمربندی و شهرک گلشن آماده تبدیل شدن به پارک است که در صورت تامین اعتبارات می تواند به یک محیط مناسب و پارک شهری مناسب تبدیل شود.

خبرجنوب

900

کد خبر: 850485

وب گردی

وب گردی