اقدامی ملی در جهت صادرات قیر/ نرخ بهره وری قیر قابل جایگزینی است

وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه نهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران گفت: قیر از لحاظ اقتصادی به عنوان کالایی تلقی می شود که امکان صادرات آن وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی در افتتاحیه نهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران گفت: قیر از لحاظ اقتصادی به عنوان کالایی تلقی می شود که امکان صادرات آن وجود دارد و می توان از این طریق درآمد مناسبی را به دست آوریم.
او افزود: زمانی که قیر داخل کشور مورد استفاده قرار می گیرد در ابتدا باید مطمئن شد که نرخ بهره وری آن قابل جایگزینی است.
آخوندی اظهار داشت: نکته دیگری که مورد توجه است، حجم کار و نیز سرمایه گذاری است که در ایران به صورت ملی انجام می شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمت هر ١ میلیون تن قیر که به کار گرفته می شود رقمی معادل ٣ هزار میلیارد تومان می شود بنابراین می توان گفت با ارقام بسیار بزرگی روبرو هستیم.

او خاطرنشان کرد: هر ١ درصد صرفه جویی قیر از ١ درصد بهره وری و عمر مفید بیشتر برخوردار است، چرا که با ارقام بزرگ ضرب می شود و تاثیر بسیار زیادی را در اقتصاد کشور خواهند گذاشت.
به گفته آخوندی، اقدامات انجام شده در زمینه قیر از جهت ملی به عنوان کار بسیار بزرگی تلقی می شود.

وزیر راه و شهرسازی افزود: اقداماتی که در حوزه های مختلف مرتبط با قیر و لاستیک و کارهایی که در جهت ارتقای فناوری قیر صورت گرفته همگی از لحاظ اقتصادی بسیار باارزش هستند.
او بیان کرد: موضوعات مطرح شده از سوی شکرچی می بایست از ابعاد مختلف مورد توجه قرار گیرد.

آخوندی ادامه داد: موضوعات مطرح شده از لحاظ ظاهری بسیار ساده خود را نشان می دهند اما از نظر مهندسی بسیار پیچیده هستند و باید مورد توجه مهندسان قرار گیرد.
وزیر را و شهرسازی گفت: موضوع دیگری که باید مورد بحث قرار گیرد بیشتر مرتبط با جامعه پیمانکاری است و به دلیل تغییرات مختلفی که در روکش ها صورت گرفته تصوری از غیر مفید بودن آسفالت را به وجود آورده که باید گفت تصور ایجاد شده مناسب نیست.
او در پایان افزود: همگی باید تلاش کنیم تا تصوری که در زمینه عمر غیر مفید آسفالت ایجاد شده است را إصلاح کنیم، زیرا آسفالت می تواند عمر مفید داشته باشد و نرخ بهره وری آن افزایش یابد.

403

کد خبر: 850493

وب گردی

وب گردی