کم‌کاری مسئولان جان مامای شاغل در طرح پزشک خانواده را گرفت

انجمن علمی مامایی ایران در واکنش به درگذشت کارشناس مامایی شاغل در طرح پزشک خانواده شهرستان فیروزه اعلام کرد: این چندمین بار است که یک مامای جوان به‌دلیل فراهم نبودن شرایط بیتوته حین انجام وظیفه جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش ایسکانیوز، اطلاعیه انجمن علمی مامایی ایران به مناسبت درگذشت، مهلا محمدی نسب، کارشناس مامایی شاغل در طرح پزشک خانواده شهرستان فیروزه به شرح زیر است:

این چندمین بار است که یک مامای جوان بدلیل فراهم نبودن شرایط بیتوته و یا دهگردشی در حین انجام وظیفه جان خود را از دست می دهد و با سکوت مسئولین همراه می شود.

انجمن علمی مامایی ایران ضمن تسلیت به خانواده محترم محمدی، همسر داغ‌دیده و همکاران عزیز، از مسئولین محترم وزارت بهداشت، بالأخص معاون محترم بهداشت انتظار دارد تا قدر این خادمان نجیب که بار اصلی خدمات سطح یک و دو نظام سلامت را بر دوش می کشند و حتی هویت حرفه اَی آنان نیز در معرض تهدید قرار گرفته است را بداند و شرایط لازم را برای ارایه خدمات مامایی به زنان، کودکان و خانواده های کشور فراهم کند.

و به نحو احسن از خانواده ماماهای خراسانی، لرستانی، آذربایجانی و... هر نقطه دیگر کشور که جان شیرین خود را در راه خدمت به نظام سلامت و مردم محروم بر کف نهادند دلجویی شود.

701

کد خبر: 850522

وب گردی

وب گردی