آسیب های اجتماعی را با ترویج تربیت بدنی و ورزش کاهش  می یابد

وزیر آموزش و پرورش گفت: آسیب های اجتماعی امروز نوجوانان و جوانان را تهدید می کند و با ترویج ورزش می توانیم در جهت کاهش آن پیش رویم.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، سید محمد بطحایی، در مراسم افتتاحیه چهارمین دوره المپیاد درون مدرسه ای که در مدرسه نوشیروان دادگر در حال برگزاری است اظهار کرد: در گذشته بازی و سرگرمی ها زیاد بود. تلویزیون جای بازی و سرگرمی را گرفت. با گذشت زمان با ورود تکنولوژی، بازی های رایانه ای، جای تلویزیون را گرفت. امروز کوچکتر ها و بزرگتر ها نشسته و با یک کلیک یا کنترل کارهای خود را انجام می دهند.

وی افزود: امروز مشکل جدی ما در جامعه سلامت جسمی است. خصوصا در دختران و پسران این موضوع دیده می شود و دختران را بیشتر مورد تهدید قرار داده است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در فضای مدرسه باید تحرک داشته باشیم. به شدت به برنامه هایی همانند المپیاد درون مدرسه ای نیازمند هستیم.

بطحایی بیان کرد: یکی از مهمترین ویژگی های المپیاد درون مدرسه ای این است که منتظر تجهیزات و نیروی انسانی نمی ماند و می تواند از وسایل مدرسه استفاده کند و تربیت بدنی را ترویج دهد.

وی ادامه داد: هر وقت می خواهیم یک طرح را آغاز کنیم منتظر اعتبار و امکانات می مانیم. اما المپیاد درون مدرسه ای را می توان با امکانات محدود برگزار کرد و ورزش دانش آموزی را ترویج کنیم.

بطحایی ادامه داد: مربیان تربیت بدنی مظلوم ترین فرهنگیان هستند. آنان با تجهیزات کم ترویج تربیت بدنی را دنبال می کنند.

وی ادامه داد: بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز ما را نگران کرده است، می تواند با ترویج برنامه های تربیت بدنی و ورزشی، پیشگیری شود یا کاهش یابد.

بطحایی گفت: تمام تلاشم را می کنم علی رغم بودجه کم، شرایط را برای اجرای برنامه هایی همچون المپیادهای درون مدرسه ای فراهم کنیم تا مدارس با نشاطی داشته باشیم.

706

کد خبر: 850526

وب گردی

وب گردی