نامه انصارالله یمن به دبیرکل سازمان ملل

وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل با تقدیر از همکاری‌های موجود میان این دولت و سازمان ملل خواستار افزایش تلاش‌ها در راستای مبارزه با فقر و نقض حقوق بشر در جهان و نیز بازگشت صلح و ثبات به یمن شد.

به گزارش ایسکانیوز، به نوشته روزنامه رای الیوم، هشام شرف، وزیر امور خارجه دولت نجات ملی یمن در نامه‌ای که به مناسبت روز سازمان ملل مصادف با ۲۴ اکتبر خطاب به آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل ارسال کرد، اظهار داشت: هنوز چالش‌های بزرگی برای این سازمان و نهادهای انسانی آن وجود دارد که نیازمند افزایش تلاش‌ها برای عبور از آن ها است. در راس این چالش‌ها، درگیری‌ها، جنگ‌ها، فقر، بیماری‌ها و نقض حقوق بشر در کشورهای متعدد قرار دارد.

در ادامه این نامه با تاکید بر تقدیر دولت نجات ملی یمن از مشارکت‌های موجود با سازمان ملل و نهادها و برنامه‌های وابسته به آن به ویژه در دو حوزه اقتصادی و انسانی بار دیگر بر پایبندی این دولت به ارائه تمامی ابعاد حمایت‌ها و تسهیلات ممکن تاکید شد.

وی در ادامه تاکید کرد: یمن از اولین کشورهایی بود که به سازمان ملل ملحق شد، این سازمان برای نجات بشریت از مشکلات جنگ و کشتارها تشکیل شد و امید بسیاری برای حفظ امنیت و صلح جهانی، تحقق همکاری میان کشورها و احترام به حقوق بشر و آزادی‌های اساسی برای تمامی ملت‌ها از طریق این سازمان وجود داشت. اما با وجود دستاوردهای بسیاری که سازمان ملل در طول بیش از شش دهه داشته هنوز چالش‌های بسیاری در برابرش وجود دارند.

وی در ادامه از تلاش‌های دبیرکل این سازمان برای برقراری سازش سیاسی و صلح در یمن و پایان یافتن جنگ و محاصره تقدیر کرده و گفت: دولت نجات ملی امیدوار است تلاش‌های این سازمان در یمن موفقیت آمیز بوده و امنیت و ثبات را به این کشور بازگرداند.

کد خبر: 850529

وب گردی

وب گردی