برگزاری پنجمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک

پنجمین کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک در دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر از امروز دوم آبان ماه تا پنج‌شنبه 4 آبان برگزار می‌شود.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر حیدرعلی طالبی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی امیرکبیر در خصوص پنجمین کنفرانس بین المللی رباتیک و مکاترونیک اظهار کرد: این کنفرانس از دوم تا چهارم آبان ماه در دانشکده مهندسی برق برگزار می‌شود.

وی با اشاره به محورهای کنفرانس خاطر نشان کرد: ربات پرنده، ربات زیر دریایی، ربات‌های الهام گرفته از طبیعت، ربات‌های کابلی، ربات‌های انسان‌نما، ربات توانبخشی مانند ربات‌های پادار، ربات میکرو، نانوربات‌ها، ربات چرخدار و سوشال رباتیک محورهای این کنفرانس هستند.

طالبی با بیان اینکه در حاشیه این کنفرانس، نمایشگاهی از ایده‌های دانشجویان در زمینه رباتیک در نمایشگاه دانشگاه برگزار می‌شود، خاطر نشان کرد: این نمایشگاه تحت عنوان «نمایشگاه خلاقیت» برپا می‌شود تا طرح‌های نوآورانه رباتیکی به نمایش گذاشته شود و در این میان مسابقه‌ای بین ایده‌ها برپا خواهد شد.

دبیر این کنفرانس با بیان اینکه کنفرانس بین‌المللی رباتیک و مکاترونیک میزبان مدعوین رومانیایی و عراقی است، خاطر نشان کرد: همچنین انجمن رباتیک، فرهنگستان علوم و اساتید دانشکده‌های برق رباتیک و مکانیک دانشگاه‌های سراسر کشور در این کنفرانس حضور دارند.

وی به با اشاره به هدف برگزاری چنین کنفرانس‌هایی گفت: هدف این است که کاربردهای رباتیک در کشور اشاعه پیدا کند تا بتواند در آینده منشا خدمات باشد.

کد خبر: 850544

وب گردی

وب گردی