روسیه: حضور داعش در سوریه  اکنون کم تر از 5 درصد است

وزیر دفاع روسیه مخالف فعالیت های نظامی در نزدیکی کره شمالی و تحریک آن هاست.

به گزارش ایسکانیوز به نقل ازخبرگزاری «اینترفکس» ،«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت مسکو با هرگونه اقدام نظامی کشورهای مختلف، که کره‌شمالی را بیش از پیش تحریک کند، مخالف است.

شویگو ضمن محکوم کردن آزمایشات موشکی کره‌شمالی، تاکید کرد: با فعالیت‌های نظامی اضافی کشورهای منطقه که باعث می‌شود پیونگ‌یانگ موشک‌های هسته‌ای آزمایش کند، به شدت مخالف هستند.

وی برای شرکت در چهارمین نشست وزرای دفاع کشورهای عضو آسه‌آن به فیلیپین سفر کرده است. وی در سخنرانی در جمع وزرای دفاع آسه‌آن یادآور شد این نشست‌ها برای تقویت صلح، ثبات و اعتماد است و به حل مشکلات کلیدی منطقه منجر می‌شود.

او در ادامه و درباره حضور تروریست ها در منطقه اظهار داشت:تا پیش از آغاز عملیات نیروی هوایی روسیه، بیش از 70 درصد خاک سوریه در اشغال داعش بود اما در حال حاضر گروه داعش تنها 5 درصد خاک سوریه را در کنترل دارد.

وی همچنین با اشاره به این که هم‌اکنون تمرکز مسکو بیشتر بر بازگشت امنیت و آرامش در سوریه است تشریح کرد: 998 شهر و منطقه معادل 503 هزار و 223 کیلومتر مربع تاکنون آزاد شده و بیشتر عناصر تروریستی نیز نابود شدند. فرآیند برگشت زندگی عادی در سوریه آغاز شده‌است. از آغاز عملیات نیروی هوایی روسیه در سال 2015 نزدیک به یک میلیون و 12 هزار نفر به خانه‌های خود برگشته‌اند.

قرار است شویگو با همتای فیلیپینی خود دیدار داشته باشد و درباره مسایل مربوط به امنیت منطقه و همکاری‌ها فنی و نظامی گفت‌وگو کنند.

کد خبر: 850548

وب گردی

وب گردی