میزگرد تخصصی با عنوان اولویت‌ها و چالش‌های صنعت برق در بکارگیری اینترنت صنعتی اشیا برگزار شد

مدیر پروژه گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی در پژوهشگاه نیرو گفت: پژوهشگاه نیرو در راستای ارتقای کارایی و بهره وری بهینه، پروژه آینده پژوهی "شناسایی کاربردها و بررسی روند توسعه و بکارگیری اینترنت اشیاء در صنعت برق" را در برنامه کاری خود قرار داد.

مریم شبرو، مدیر پروژه گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی در پژوهشگاه نیرو در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ اظهار کرد: در سال‌های​ اخیر بکارگیری فناوری اینترنت اشیاء​، در دنیا مطرح و در بسیاری از صنایع، نفوذ چشمگیری داشته است. در اینترنت صنعتی اشیاء​، عملیات بهره‌برداری هوشمند، با هدف ارتقای کارایی و بهره‌وری​ بهینه مورد نظر است.
او تصریح کرد: در این زمینه، گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی پژوهشگاه نیرو، در راستای مأموریت‌های محوله، پروژه آینده پژوهی "شناسایی کاربردها و بررسی روند توسعه و بکارگیری اینترنت اشیاء در صنعت برق" را در برنامه کاری خود قرار داد.

مدیر پروژه گروه پژوهشی زیرساخت مخابراتی در پژوهشگاه نیرو تاکید کرد: در این پروژه ضمن انجام تحقیقات میدانی، پرسش‌نامه‌ای تهیه شد و نقطه نظرات متخصصان، صاحب‌نظران و بهره‌برداران صنعت برق و مراکز دانشگاهی دریافت و به تحلیل آن‌ها پرداخته شد.
او ادامه داد: همچنین میزگرد تخصصی با عنوان "اولویت‌ها و چالش‌های صنعت برق در بکارگیری اینترنت صنعتی اشیاء" در سی و دومین کنفرانس بین‌المللی برق PSC2017 برگزار و بخشی از این تحقیقات و نتایج تحلیل پرسشنامه «بکارگیری اینترنت اشیا در صنعت برق» توسط اینجانب ارائه گردید و این موضوع، با حضور جمعی از صاحب نظران صنعت برق به بحث گذاشته شد.
شبرو گفت: در این میزگرد تخصصی پروفسور شهرتاش - عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت ایران، مدقق - معاون سیستم های اندازه گیری و شبکه هوشمند ساتبا، صمدی - معاون دفتر فنی و مهندسی توزیع شرکت توانیر، رسولی - عضو هیات علمی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات (مرکز تحقیقات مخابرات) و جمشیدی-مدیر گروه زیرساخت مخابراتی پژوهشگاه نیرو حضور داشتند.
403

کد خبر: 850556

وب گردی

وب گردی