انتخاب مناسب دولت با واکنش مثبت مجلس، سبب اعتلای آموزش عالی می‌شود

دکتر سیدضیاء هاشمی، سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امیدوارم تصمیم مناسب دولت در ارائه پیشنهاد وزیر علوم با واکنش مثبت مجلس شورای اسلامی مواجه شده و سبب اعتلای آموزش عالی کشور شود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی وزارت علوم به نقل از ایرنا، دکتر هاشمیدرخصوص معرفی دکتر منصور غلامی به عنوان وزیر پیشنهادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کابینه دوازدهم، اظهار داشت: خوشحال هستم از اینکه دولت پس از حدود دو ماه به جمع‌بندی رسید و تصمیم گرفت.

وی با اشاره به اینکه دکتر منصور غلامی گزینه پیشنهادی دولت، یکی از دوستان و همکاران بنده بوده و از مدیران باسابقه آموزش عالی در کشور است تصریح کرد: دکتر غلامی سابقه علمی بسیار روشنی دارد و بسیاری از مدیران عرصه آموزش عالی کشور، وی را به خوبی می‌شناسند.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: امیدوارم این تصمیم دولت و واکنش شایسته و مناسب مجلس شورای اسلامی بتواند در جهت رشد و اعتلاایآموزش عالی، آثار شایسته‌ای را بر جای بگذارد.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: انتظار می‌رود تا تمامی دانشگاهیان، استادان و دانشجویان با رویکرد همدلانه نسبت به تصمیم دولت، تحلیلی دقیق از وضعیت دولت داشته باشند.

وی با بیان اینکه رئیس جمهوری نسبت به توانمندی‌های استادان، دانشگاهیان و مدیران این عرصه اشراف کامل دارد و حتماً در تصمیم‌گیری خودشان نسبت به این موارد غافل نبودند، افزود: مجلس شورای اسلامی جایگاه بسیار رفیعی در کشور دارد و امیدوارم همدلی مجلس شورای اسلامی، سبب ارتقا و رشد علمی کشور در سال‌های پیش رو شود.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: قوه مجریه و مقننه در کنار قوه قضائیه قرار دارند تا کشور پیشرفت داشته و در اعتلای آموزش عالی نیز نقش تعیین کننده‌ای داشته و دارد.

دکتر هاشمی خاطرنشان کرد: معتقدم آموزش عالی کشور نیاز به مدیریت مقتدر و علمی دارد. بنابراین، این امر نیاز به همدلی و اخوت دارد تا بامشارکت همگان چشم‌انداز مناسبی برای آموزش عالی کشور ترسیم کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین برای تمامی همکارانم آرزوی بهروزی دارم و امیدوارم دکتر غلامی نیز در این عرصه پیشرو توفیق خدمت هر چه بیشتر به نظام را داشته باشند.

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، یادآور شد: اینکه دکتر غلامی آمادگی خود را برای تصدی چنین مسئولیتی اعلام کرده بسیار حائز اهمیت است.

وی اظهار داشت: بنده افتخارم این است که عضوی از خانواده آموزش عالی هستم و مفتخرم به عنوان یک معلم جامعه شناسی در دانشگاه تهران تدریس می‌کنم و در هر موقعیتی قرار گیرم، کماکان به عنوان معلم در خدمت دانشجویان و دانشگاهیان خواهم بود.

کد خبر: 850563

وب گردی

وب گردی