تهران- ایسکانیوز: تیم ملی والیبال ایران آخرین بازی خود در مسابقات قهرمانی مردان جهان مقابل روسیه را با شکست پشت سر گذاشت تا ضمن نرسیدن  به رتبه پنجم مسابقات، طلسم شکست ناپذیری روسیه توسط والیبالیست‌های ایران نیز قوت خود باقی بماند.

ایران با شکست در این مسابقه به عنوان ششمی مسابقات قهرمانی مردان جهان رسید و روسیه با این برد عنوان پنجمی دوره قبل مسابقات را تکرار کرد. در شرایطی که گفته می‌شد سعید معروف به دلیل سرماخوردگی به این مسابقه نمی‌رسد، او تا امتیازات پایانی ست دوم همبازیانش را همراهی کرد و پس از آن جای خود را تا پایان بازی به مهدی مهدوی داد.

سعید معروف، امیر غفور، فرهاد قائمی، فرهاد ظریف، عادل غلامی، و محمد موسوی شش والیبالیست ایران در شروع مسابقه بودند.

امتیازات ( 25- 19)، (25-21) و (25- 18)‏ امتیازات کسب شده در این مسابقه بود.

تیم ملی والیبال کشورمان با رضایت دادن به کسب رتبه ششم مسابقات قهرمانی مردان جهان راهی اینچئون می‌شود تا برای کسب مدال طلای آسیا تلاش کند.

شکست در ست اول بدون پخش تلویزیونی

ست اول این مسابقه اگر چه با نتیجه 25- 19 به سود روسیه به پایان رسید اما به دلیل اختلالات ماهواره‌ای این ست از شبکه سوم سیما پخش نشد. بازی پراشتباه والیبالیست‌های ایران در این ست باعث شد تا در اکثر امتیازات این ست، روس‌ها با اختلاف زیاد از تیم ملی والیبال کشورمان پیش بیفتند. این اختلاف امتیاز تا پایان ست اول حفظ شد و در نهایت شاگردان کواچ در این ست با اختلاف 6 امتیاز‏، ست اول را به حریف سرسخت خود واگذار کردند.

ست دوم، برد، تساوی، شکست!

ملی پوشان ایران هر چند ست دوم را با عملکردی بهتر از ست اول آغاز کردند اما در پایان ست نتیجه به سود روسیه رقم خورد. ایران در ابتدای ست دوم عملکرد بهتری نسبت به رقیب خود داشتند و با چند امتیاز از روسیه جلو افتادند اما اشتباهات بازیکنانی مثل عادل غلامی و میلاد عبادی‌پور در زدن ضربات سرویس فاصله امتیازات را کم کرد و کار را به تساوی دو تیم رساند. در پایان این ست نیز مهدی مهدوی به جای سعید معروف وارد زمین شد تا کاپیتان تیم ملی که احتمال بازی نکردنش در این مسابقه به دلیل سرماخوردگی و ضعف بدنی زیاد بود، فشار کمتری را تحمل کند. با همه این‌ها ست دوم با نتیجه 25- 21 به سود روسیه به پایان رسید تا تیم کشورمان دومین ست پیاپی را هم به حریف خود واگذار کرده باشد.

شکست در ست سوم و کسب ششمی جهان

با تعویض معروف در ست دوم، او به طور کلی از جریان بازی خارج شد تا مهدوی تا پایان بازی به عنوان پاسور جای خالی ا را پر کند. سرویس‌های هدفدار روس‌ها در این ست آنها را به راحتی با چند امتیاز از تیم ما جلو انداخت. از سوی دیگر پوشش مناسب حریف ایران در زمین و ندادن فضا به شاگردان کواچ باعث شد تا اختلاف امتیاز تا آخر ست به نفع روس‌ها باقی بماند. دریافت و دفاع‌های ناقص بازیکنان ایران هم در این ست تبدیل به یکی از امتیازهای روسیه برای کسب پیروزی در سومین ست پیاپی بود.

ست سوم این مسابقه در نهایت با کسب امتیاز 25- 18 از سوی دو تیم به سود روسیه به پایان رسید تا طلسم شکست ناپذیری روسیه از ملی پوشان ایران همچنان حفظ شود.
کد خبر: 85058

وب گردی

وب گردی