17 میلیون یمنی به غذا دسترسی ندارند

رئیس ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار شماره حساب برای کمک به مردم یمن و میانمار را اعلام کرد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، رمضانخانی، رئیس ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار ضمن قدردانی از عنایت مقام معظم رهبری به مردم مظلوم و ستمدیده میانمار از عموم مردم دعوت کرد با کمک‌های نقدی خود به یاری این مردم مظلوم بشتابند.

رئیس روابط عمومی ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار گفت: با توجه به شرایط نگران کننده و فاجعه‌بار ازجمله قحطی و وبا بین مردم مظلوم مسلمان یمن و میانمار این ستاد با محوریت مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) اقدام به جمع آوری و ارسال کمک‌های نقدی برای آنان کرده است.

وی افزود: از روز جمعه بیست و هشتم مهرماه تا پنجم آبان‌ماه به عنوان هفته کمک رسانی به مردم مظلوم یمن و میانمار انتخاب شده است.

سرپرست معاونت امور مجلس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) از همکاری کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، صدا و سیما، ستاد نماز جمعه، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی برای جمع آوری کمک های مردمی خبر داد و افزود: هدف ستاد جمع آوری کمک های مردمی برای کمک به مردم یمن و میانمار است و تفاوتی در واریز کمک به حساب‌های این ستاد یا کمیته امداد و یا سایر نهادها نیست.

رئیس روابط عمومی ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با وزارت آموزش و پرورش برای کمک رسانی از طریق فرهنگیان و دانش آموزان ادامه داد: هدف از این کار کمک‌‌ رسانی به صورت مردمی است و درصدد آن هستیم که هیچ ارتباطی با دولت نداشته باشد.

رمضانخانی با اشاره به برنامه‌های مجمع جهانی اهل بیت(ع) برای کمک به مردم مظلوم یمن و میانمار افزود: این نهاد کمک به مردم یمن و میانمار و مظلومان کشورهای اسلامی را نهضتی بزرگ و وظیفه خود می‌داند.

وی گفت: مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن جمع آوری کمک‌های مردمی، اقدام به توزیع این کمک‌ها در میان مردم ستمدیده یمن و میانمار کرده است.

سرپرست معاونت امور مجلس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه هم اکنون حدود یک میلیون نفر از مردم مسلمان روهینگیا از استان راخین آواره شده و در بیابان‌ها سرگردان شده‌اند اظهار کرد: با توجه به این تعداد آواره فقط 5 هزار وعده غذایی گرم توزیع می‌شود و قحطی و گرسنگی به حدی رسیده که کودکان از گرسنگی در آغوش مادران جان می‌سپارند.

رمضانخانی به جنگ ویرانگر و خانمان سوز یمن نیز اشاره کرد و گفت: این فاجعه منجر به گسترش بی‌سابقه بیماری وبا در این کشور شده است، بطوری‌که بیش از 2100 نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند و اکنون حدود 17 میلیون یمنی به غذا دسترسی ندارند.

مسئول ستاد پشتیبانی مردمی یمن و میانمار ضمن قدردانی از عنایت مقام معظم رهبری به مردم مظلوم و ستمدیده میانمار از عموم مردم دعوت کرد با کمک‌های نقدی خود به یاری این مردم مظلوم بشتابند.

وی در پایان شماره‌ حساب‌های اعلامی از ستاد پشتیبانی یمن و میانمار را به شرح زیر اعلام کرد:

* شماره حساب کمک به مردم مظلوم یمن

0113130000006 نزد بانک ملی شعبه مرکزی

شماره کارت بانکی همین حساب 9083 9990 9918 6037

* شماره حساب کمک به مردم مظلوم میانمار

0111424815009 نزد بانک ملی شعبه پارک لاله

شرکت آسان پرداخت #10*4*733*

شرکت تهران اینترنت #1112*780*

شماره حساب 1124 بانک ملی جهت کمک به میانمار----------وشماره حساب 1424 جهت کمک به یمن نزد بانک ملی

701

کد خبر: 850601

وب گردی

وب گردی