اوضاع نامطلوب جاده های کشور/ روکش راه ها کمتر از حد معمول است

سال گذشته ١٠ میلیون تن قیر و امسال حدود ٧-٨ میلیون تن قیر برای آسفالت راه ها استفاده می شود که قسمت اعظم این اقدامات به صورت نسیه انجام می شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ داوود کشاورزیان، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در افتتاحیه نهمین همایش و نمایشگاه قیر و آسفالت ایران گفت: وضعیت موجود راه های کشور براساس سامانه ای که در مرکز تحقیقات مستقر شده نشان می دهد حدود ٢٥درصد رویه راه ها سالم، ٢٥ درصد خرابی شدید و ٥٠ درصد خرابی هایی وجود دارد که می توان با کارهای مناطقی، آنها را برطرف کرد.
او افزود: اگر به دنبال این هستیم که عملیات نگهداری و روکش راه ها در سطح مطلوب انجام شود باید ٢٥ میلیون تن آسفالت استفاده کنیم که متاسفانه براساس آمارهای ارائه شده بسیار کمتر از حد معمول استفاده می شود.

کشاورزیان اظهار داشت: سال گذشته ١٠ میلیون تن قیر و امسال حدود ٧-٨ میلیون تن قیر برای آسفالت راه ها استفاده می شود که قسمت اعظم این اقدامات به صورت نسیه انجام می شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در شرایط تنگناهای اعتباری، تخصیص بهینه منابع بسیار مهم است و پولی را که صرف احداث ١ کیلومتر راه می کنیم می توان صرف نگهداری ٢٥ کیلومتر راه کرد.
او خاطرنشان کرد: کارخانه هایی وجود دارند که به تولید آسفالت می پردازند اما فاقد گواهینامه استاندارد و نیز مجوز هستند بنابراین باید با کارخانه‌ای وارد همکاری شویم که دارای مجوز و گواهینامه استاندارد هستند.

403

کد خبر: 850619

وب گردی

وب گردی