تهران  یکی از ۵شهر فقیر از نظرفضای آموزشی

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: تهران جزو پنج شهر فقیر از نظر فضای آموزشی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، عباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با حضور در صحن شورای شهر تهران گفت: ما در بحث تربیت چهار عامل اصلی داریم؛ خانواده، آموزش و پرورش، جامعه و رسانه.

وی افزود: خانواده در این میان از همه مهمتر است اما متاسفانه نتوانسته است کارکرد و نقش خود را ارائه دهد ضمن اینکه این چهار عامل اصلی با هم هماهنگ نیستند و جزیره ای کار می کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران با اشاره به اینکه متاسفانه ما به جای اینکه به این چهار عامل بپردازیم همواره به معلول ها پرداخته ایم گفت: خوشبختانه در سند تحول یک چرخش اثربخش پیش بینی شده است و نگاه ها را تغییر داده ایم که امیدوارم بتوانیم بخشی از آسیب ها را جبران کنیم.

باقری با بیان این مطلب که ما در تهران چهار هزار و ۸۹ مدرسه داریم گفت: در نظام ۳-۳-۶ به طور ناگهانی پایه ششم ابتدایی ایجاد شد که ما نیاز به پنج هزار نیروی جدید پیدا کردیم.

وی توضیح داد: ما در چهار سال آینده شاهد بازنشستگی ۲۵ هزار نیرو خواهیم بود. این در حالی است که هر سال هزار نیرو به آموزش و پرورش وارد می شود لذا ما مجبور شدیم از نیروهای باکیفیت پایین تر استفاده کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران تصریح کرد: ما در سال ۱۴۰۰ در بخش ابتدایی به ۲۶۴ مدرسه جدید نیاز داریم. تهران جزو پنج شهر فقیر از نظر فضای آموزش است که منابع اینها باید تامین شود.

باقری بحث آسیب های اجتماعی را نیز مطرح کرد و گفت: در بحث رفتارهای پرخطر در متوسطه اول پسرانه ۱۹.۷ درصد شاهد این رفتارها هستیم و در میان دختران در بحث خشم بالا آمار ۱۹.۶ درصدی را داریم.

۶۶ درصد دانش آموزان متکی به حمایت دوستان هستند

وی گفت: وقتی از بچه ها پرسیدیم در مشکلات شان توقع حمایت از چه کسانی را دارند، ۶۶ درصد اعلام کردند توقع ما از رفقاست و متاسفانه جایگاه خانواده و مدرسه بسیار ضعیف بود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان تهران گفت: ما ۷۰۰ مدرسه با بافت فرسوده داریم که در طوفان تابستان ۹۴ شاهد بودیم که چندین مدرسه آسیب جدی دیدند.

باقری تاکید کرد: همچنین هزار مدرسه داریم که نیاز به مقاوم سازی دارند و باید در این زمینه تصمیم جدی گرفته شود.

706

کد خبر: 850640

وب گردی

وب گردی