بیشترین و کمترین آسیبی  ریزگردها به تاسیسات صنعت برق ,

خطوط داری مقره های کامپوزیت در این حادثه دچار کمترین خاموشی شده بنابراین تصمیم براین گرفته شد جهت مقابله با رویداد چنین حوادثی مقره ها با مقره های کامپوزیت تعویض شود ضمن اینکه باید به مشکلات احتمالی این نوع مقره های در آینده توجه شود.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ در نشست تخصصی که از سوی شرکت توانیر و با همکاری پژوهشگاه نیرو و برق منطقه ای خوزستان با عنوان« ریزگردها، بحران خاموشی های صنعت برق در خوزستان و درسهایی که باید آموخت» برگزار شد. صاحب نظران، اندیشمندان و مسوولان توانیر و استان خوزستان همزمان با سی و دومین دوره کنفراس بین المللی برق برگزار شد، ضمن تشریح کامل حادثه 9 بهمن ماه95 به ابعاد این حادثه از دید سیاسی و اجتماعی پرداختند.

براساس بررسی های انجام شده در این حوادث خطوط 230 کیلو ولت نست به خطوط 400و 132 کیلو ولت بیشترین خاموشی را داشتند که لازم است در خصوص یافتن علل و مقاوم سازی این خطوط اقدام شود.

همچنین در این جلسه مطرح شد که خطوط داری مقره های کامپوزیت در این حادثه دچار کمترین خاموشی شده بنابراین تصمیم براین گرفته شد جهت مقابله با رویداد چنین حوادثی مقره ها با مقره های کامپوزیت تعویض شود ضمن اینکه باید به مشکلات احتمالی این نوع مقره های در آینده توجه شود.

سپس نتایج آزمون های انجام شده بر روی نمونه برداشت آلودگی از ایستگاه سنجش آلودگی ماهشهر تشریح و بیان شد این پدیده با توجه به ماهیت خاصی که دارد در جهان نادر بوده و با همانگی های انجام شده در کنفرانسهای جهانی مطرح و برای یافتن راه حلهای آن در خواست کمک شده است

همچنین پیش بینی می‌شودبا توجه به تغییرات اقلیمی این خطر برای سال جاری نیز وجود داشته باشد و برای مقابله با آن تمهیداتی از جمله مقره شویی و تعویض مقره ها و پوشش مقره ها با روکش TRV در حال انجام است.

402

کد خبر: 850672

وب گردی

وب گردی