برگزاری جشنواره «لیستاپاد» در بلاروس

جشنواره «لیستاپاد -2017» و مسابقه میان موسسات آموزشی در حوزه صنعت سینما با شعار "حقیقت، عشق و زیبایی" برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، بیست و چهارمین جشنواره بین المللی سینما تحت عنوان "لیستاپاد" 3 لغایت 10 نوامبر با شعار "حقیقت، عشق و زیبایی" برگزار خواهد شد.

ایرینا دمیانووا، رئیس برنامه های سینمای مستند جشنواره «لیستاپاد-2017» در کنفرانسی مطبوعاتی، مسئولین این جشنواره درخواست های بسیاری را برای شرکت در مسابقه میان موسسات آموزشی در حوزه صنعت سینما دریافت کرده اند.

سال های گذشته حدود 6 موسسه آموزشی در حوزه صنعت سینما در این مسابقه شرکت می کردند، اما امسال تعداد پیشنهادها به مسئولین بسیار زیاد بوده است. از این رو، تصمیمی مبنی بر این موضوع اتخاذ شد تا در روزهای 6-4 نوامبر تعداد 13 نفر در این مسابقه شرکت خواهند کرد.

ایرینا دمیانووا خاطر نشان کرد: مسئولین درخواست هایی را از جمله از بسیاری از موسساتی که پیش تر نیز در این برنامه شرکت کرده بودند، دریافت کرده ایم. امسال موسساتی از آلمان، اسرائیل، روسیه، اوکراین، بلژیک و لهستان در این بخش حضور خواهند یافت.

موسسه آموزشی در حوزه صنعت سینمای بلاروس نیز امسال با فیلم "مای" ("ماه مِی") آکادمی دولتی هنرهای بلاروس به کارگردانی الکساندر کامیسارچوک شرکت خواهد کرد.

فیلمی به کارگردانی الگا داشوک بلاروسی با عنوان «سرگی پلیتکویچ. شخصی با دوربین» در مسابقه اصلی سینمای مستند پذیرفته شده است.
سالن سینمای «مسکو» همانند گذشته، فضایی برای برگزاری مراسم های افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره خواهد بود. از جمله موسسان این جشنواره می توان به موراد زیر اشاره کرد: وزارت فرهنگ بلاروس، کمیته اجرایی شهر مینسک با مشارکت شرکت رادیو و تلویزیون دولتی بلاروس، استودیوی سینمای ملی «بلاروس فیلم»، اتحادیه سینما پردازان بلاروس. مسئول برگزاری این جشنواره، مرکز هنرهای نمایشی و بصری «آرت کورپوریشن» است.

502

کد خبر: 850680

وب گردی

وب گردی