مردم باید محور نمایشگاه مطبوعات باشند

مدیر مرکز آموزش تخصصی مرکزی روزنامه خراسان با بیان اینکه رسانه یکی از پایه های فرهنگی کشور است، گفت: مردم باید محور نمایشگاه مطبوعات باشند.

کوروش شجاعی در گفت و گو با ایسکانیوز درباره ضرورت برگزاری نمایشگاه مطبوعات اظهار کرد: با توجه به اینکه فضای مجازی به دلایل متعدد عرصه را برای نشریات بخصوص رسانه های مکتوب تنگ کرده است در این میان یکی از موارد ماندگاری رسانه ها و استمرارشان برگزاری چنین نمایشگاه هایی است و این رویداد فرهنگی به صورت هدفمند سبب شور و نشاط رسانه ای در بین مردم می شود.

وی افزود: یکی از روش های پایداری رسانه ها برگزاری نمایشگاه مطبوعات است و این رویداد فرهنگی چندین فایده اساسی برای رسانه ها دارد.

مدیرمسئول سابق روزنامه خراسان ادامه داد: رسانه ها در نمایشگاه مطبوعات با مردم و مخاطبانشان که اصلی ترین طرف جریان خبری هستند ارتباط مستقیم می گیرند زیرا رسانه ها در خلا شکل نمی گیرند و علی رغم هزینه های سرسام آوری که برای تهیه رسانه ها بخصوص رسانه های مکتوب وجود دارد شناسایی ذائقه مخاطبان در نمایشگاه مطبوعات، کمک موثری به صاحبان رسانه ها، مدیران مسئول، دبیران خبر می کند زیرا مدیران رسانه ها از نیاز مخاطبان اطلاع مستقیمی پیدا کنند.

مدیرمسئول سابق روزنامه خراسان با بیان اینکه بسیاری از نمایشگاه ها در ایران جنبه صوری پیدا کرده است گفت: متاسفانه مطبوعات ما به جای مخاطب محوری، مسئول محور شده است و در بسیاری از موارد، رسانه ها به دنبال دعوت از مسئولان در غرفه هایشان هستند البته این امر کار نادرستی نیست اما این نقطه ایده آل نمایشگاه مطبوعات نیست و مردم باید محور این رویداد فرهنگی باشند.

شجاعی گفت: رسانه ها یکی از پایه های فرهنگی کشور هستند و برپایی این رویداد فرهنگی با توجه به درگیری های سیاسی و برخی تندروی ها و بداخلاقی ها در سطح جامعه، زمینه یک فضای پر نشاط فرهنگی را برای مردم فراهم می کند تا رسانه ها در خلال برپایی نمایشگاه مشکلاتشان را به گوش مردم و مسئولان برسانند.

مدیر مرکز آموزش تخصصی مرکزی روزنامه خراسان اظهار کرد: در نمایشگاه مطبوعات زمینه تعامل بیشتر مدیران مسئولان رسانه ها با یکدیگر را فراهم می کند و به غنای این رویداد فرهنگی کمک می کند.

وی درباره برگزاری جلسات و تریبون های آزاد در نمیاشگاه مطبوعات، گفت: این نشست ها برای مردم در نمایشگاه مطبوعات نقطه عطفی است زیرا بسیاری از موارد خبری امکان انتشار در رسانه ها را ندارد و مردم در میزگردهای رسانه ای به بیان عقایدشان می پردازند و برخی از این گفته ها با دروازه بانی های خبری به اطلاع مسئولان می رسد.

502

کد خبر: 850716

وب گردی

وب گردی