مخالفت مجلس با پرداخت بخشی از جریمه‌های رانندگی به صدا و سیما

سخنگوی کمیسیون شوراها گفت: ناجا با پرداخت بخشی از جریمه‌های رانندگی به رسانه ملی مخالفت کرد.

اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزرای ایسکانیوز، با اشاره جلسه صبح امروز (2 آبان) کمیسیون متبوعش، اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح ماده 19 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی با حضور مسئولان ذیربط بررسی شد.

وی افزود: پس از استماع نظرات نمایندگان این طرح به رای گذاشته شد که نمایندگان به کلیات این طرح رای مثبت دادند.

سخنگوی کمیسیون شوراها، تصریح کرد: طرح مذکور به منظور بررسی جزئیات به کار‌گروه کاهش تصادفات ارجاع شد تا ظرف یک ماه گزارشی درباره این طرح به صحن کمیسیون ارائه دهد تا جزئیات طرح مذکور نیز بررسی و تصویب شود.

سلیمی در توضیح این طرح گفت: این طرح درباره خوب دیدن و همچنین خوب دیده شدن در مسائل ترافیکی، مانند استفاده از علائمی مثل شبرنگ در کلاه کاسکت و موتورسیکلت‌ها را مطرح می‌کند.

وی با اشاره به مصوبه دیگر این جلسه، اظهار داشت: در این جلسه طرح اصلاح ماده 23 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی نیز با حضور مسئولان نیروی انتظامی بررسی شد.

سخنگوی کمسیون شوراهای مجلس، با بیان اینکه کلیات این طرح در کمسیون رد شد، گفت: براساس این طرح قرار بود بخشی از جرایم رانندگی، جهت ترویج فرهنگ رانندگی در اختیار سازمان صدا و سیما قرار بگیرد.

سلیمی تصریح کرد: نماینده نیروی انتظامی حاضر در جلسه عنوان کرد که نیروی انتظامی مبلغی را جهت ترویج فرهنگ رانندگی در اختیار سازمان صدا و سیما قرار می‌دهیم لذا دیگر احتیاجی نیست که این مبلغ اضافه شود.

منبع: تسنیم

کد خبر: 850754

وب گردی

وب گردی